نماینده مردم کرمانشاه با بیان اینکه ما منتظریم دولت براساس یک مثلث راهبردی فرمان رهبر انقلاب را در سیاست‌های هسته‌ای دنبال کند، گفت: ضلع اول این مثلث حقوق هسته‌ای ملت ایران، ضلع دوم توافق با غرب برسر برنامه زمان‌بندی شده و کاهش تحریم‌ها و ضلع سوم تقویت روابط با آژانس و ارائه تضمین نسبت به صلابت برنامه هسته‌ای کشور است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، سید‌سعید حیدری‌طیب نماینده مردم کرمانشاه در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه، 14 مهر) با اشاره به سفر دکتر روحانی به نیویورک اظهار داشت: آنچه که در نیویورک اتفاق افتاد حاصل سال‌ها مقاومت ایرانیان در مقابل زیاده خواهی‌های قدرت‌های امروز بود و اوج استراتژیک جمهوری اسلامی ایران را به رخ جهانیان کشید.

وی در ادامه افزود: ضمن عرض مراتب سپاس خود از دکتر روحانی و هیئت همراه جهت دفاع از اصول سیاست خارجی طبق اصول نرمش قهرمانانه امیدوارم در آینده گام‌های اساسی‌تری جهت تأمین اهداف جمهوری اسلامی برداشته شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در این شرایط به چند اصل ضروری نياز است، افزود: وحدت در سیاست خارجی، مسائل کلان سیاست کشور از جمله رابطه با آمریکا و موضوع هسته‌ای فراتر از اختلافات جناحی است و بدون شک یکی از دلایل موفقیت‌های اخیر همین استراتژی وحدت‌بخش بود، راهبردی که باید تا وصول اهداف و منافع ملی کشور ادامه یابد.

این نماینده در ادامه تصریح کرد: ما منتظریم که دولت براساس یک مثلث راهبردی، فرمان مقام معظم رهبری را در سیاست‌های هسته‌ای دنبال کند، ضلع اول این مثلث حقوق هسته‌ای ملت ایران، ضلع دوم توافق با غرب برسر برنامه زمان‌بندی شده و کاهش تحریم‌ها و ضلع سوم تقویت روابط با آژانس و ارائه تضمین نسبت به سلامت برنامه هسته‌ای کشور است.

نماینده مردم کرمانشاه با بیان اینکه اهمیت فتوای مقام معظم رهبری در حرام بودن سلاح هسته‌ای یک موفقیت بزرگ برای سیاست خارجی جمهوری اسلامی است گفت: اگر دنیا به دنبال آرامش است این فتوای بزرگ را به عنوان یک اصل تحکیم بخش در کنوانسیون‌های بین‌المللی اجرایی کند و ما معتقدیم که در عصر قدرت، با نگرش دین و اخلاق می‌توان به مصائب جهانی پایان داد.

حیدری‌طیب با بیان اینکه دولت گام اول را بخوبی برداشته است، گفت: گام دوم پیگیری و رفع عملی تحریم‌های ناعادلانه علیه دولت ایران است و انتظار می‌رود تحریم‌ها در سه حوزه شورای امنیت سازمان ملل متحد، قوانین کنگره آمریکا و اتحادیه اروپا برطرف شود و دولت در مرحله بعدی مذاکرات زمان‌بندی لازم را در این رابطه ارائه دهد.

وی با تأکید بر اینکه شناسایی حقوق هسته‌ای جمهوری اسلامی امری ضروری است، تصریح کرد: اذعان رئیس‌جمهور آمریکا به این حق ایرانیان حاصل رشادت ایثارگران و خون شهدا به ویژه شهدای هسته‌ای است که در اینجا جا دارد بار دیگر از رشادت جوانان ایران در رسیدن به فناوری صلح آمیز هسته‌ای سپاسگذاری کنم.

این نماینده ادامه داد: بدون شک این دستاورد‌ها نتیجه رهنمود‌های خردمندانه رهبری در سیاست خارجی است و انتظار می‌رود همگان در دولت و یا خارج از آن و حتی منتقدین سیاست خارجی دولت روحانی رهنمودهای مقام معظم رهبری را فصل‌الخطاب سیاست‌ها و اقدامات خود قرار دهند.

وی با تأکید بر اینکه تنوع دیدگاه‌ها در زمینه ارتباط با آمریکا امری طبیعی است، گفت: 35 سال اختلاف میان دو دولت بعد از انقلاب، تنوع دیدگاه‌ها را طبیعی جلوه می‌دهد ولی قانون راهکارهای نرم دولت را مشخص کرده است لذا به اعتقاد بنده بی‌حرمتی برخی افراد نسبت به رئیس‌جمهور نوعی بی‌احترامی نسبت به قوانین است.

حیدری‌طیب ادامه داد: جناب دکتر روحانی تلاش کردند که اهداف سیاست خارجی راهبرد تنش‌زدایی را با نگرش اصولگرایانه دنبال کند و ما به این تلاش دیپلماتیک دولت خوش‌بین هستیم اما نسبت به آقای اوباما و دولت آمریکا با توجه به مواضع متغیر و دوگانه آنها خوش بین نیستند ولی نباید با برخوردهای رادیکالی موضع دکتر روحانی و تیم سیاست خارجی دولت را در پیش برد منافع کشور تضعیف کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: حیدری ، طیب ، نطق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار