رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: بررسی پیشنهاد حذف سه دهک بالای درآمدی به جلسه روز سه‌شنبه این کمیسیون موکول شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نشست عصر امروز(یکشنبه) کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با حضور "محمدرضا نوبخت" معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در محل مجلس شورای اسلامی برگزار شد.  
 
در حاشیه این نشست "جعفر قادری" رئیس کمیسیون اقتصادی این کمیسیون به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت: در خصوص هدفمندسازی یارانه‌ها موضوعی در لایحه پیشنهادی دولت وجود نداشت.  
 
وی افزود: ما در کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات پیشنهادی داشتیم که منابع و مصارف هدفمند کردن یارانه‌ها توازن ندارد بنابراین یا باید منابع را زیاد کنیم که از طریق افزایش حامل‌های انرژی میسر می‌شود یا مصارف را کم کنیم که یکی از راه‌های آن حذف برخی دهک‌ها است.  
 
رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات اظهار داشت: بنابراین پیشنهاد حذف سه دهک از لیست یارانه‌بگیران در این کمیته تصویب شد.  
 
قادری اظهار داشت: البته این پیشنهاد توسط وزیر اقتصاد و امور دارایی مورد تایید قرار گرفته است.  
 
وی تصریح کرد:‌ آقای نوبخت سخنگوی دولت در این رابطه معتقدند که با اجرای فوری این پیشنهاد مخالف هستیم، بنابراین کارگروهی گذاشته شده تا جزئیات پیشنهاد بررسی شود.  
 
نماینده شیراز ادامه داد:‌ البته ما هم در کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات اصراری بر تعجیل در اجرای این پیشنهاد نداریم چرا که دو سه ماه لازم است که دولت دهک‌ها را شناسایی کند تا از این طریق به تعادل در مصارف و منابع هدفمندی یارانه‌ها برسد.  
 
قادری گفت: این پیشنهاد به عنوان اصلاح بودجه مطرح است و اعتبار بودجه 92 نیز تا پایان امسال است بنابراین اگر دولت بخواهد این موضوع ادامه پیدا کند یا باید هدفمندی اصلاح و یا در بودجه 93 لحاظ شود.  
 
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات تصریح کرد: شاید دولت به دلیل تبعات اجتماعی حاضر به حذف برخی دهک‌ها نباشد اما به هر حال وضعیت فعلی قابل دفاع نیست بنابراین باید یا منابع اضافه شود یا مصارف را کم کنیم.  
 
وی در خصوص اینکه آیا یارانه ایرانیان خارج از کشور حذف خواهد شد یا خیر، ادامه داد: هدف از این پیشنهاد حذف سه دهک بالای درآمدی است و فرقی نمی‌کند که دهک‌های بالای درآمدی در داخل یا خارج از کشور حضور داشته باشند.  
 
قادری در پایان تاکید کرد: بررسی پیشنهاد حذف یارانه سه دهک بالای درآمدی به جلسه بعدی که عصر روز سه‌شنبه برگزار می‌شود، موکول شد.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: برنامه ، بودجه ، کمیسیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار