يك دامپزشك و مدرس دانشگاه گفت: در حال پيشگيري هستيم تا سازمان دامپزشكي از وزارت جهاد كشاورزي خارج شود تا در زيرمجموعه وزارت بهداشت يا مستقل فعاليت كند.

محمد لطفي‌زاده – دامپزشكي و مدرس دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود: عده‌اي تصور مي‌تواند سازمان دامپزشكي كشور با توليد مواد غذايي به وزارت جهاد كشاورزي نزديك‌تر است، اما در حال حاضر اين سازمان به فعاليت‌هاي وزارت بهداشت نزديكي بيشتري دارد، از اين‌رو در حال پيگيري هستيم كه سازمان دامپزشكي كشور از وزارت جهاد كشاورزي خارج شود و در زيرمجموعه وزارت بهداشت و يا مستقل فعاليت كند.

وي ادامه داد: طرحي است كه در كميسيون بهداشت و اجتماعي مجلس توسط نمايندگان و دامپزشكان در حال بررسي است و پيش‌نويس آن طراح و آماده شده است.

وضعيت ناپايدار اشتغال دامپزشكي

وي افزايش بي‌رويه تعداد دانشكده‌هاي دامپزشكي در ايران كه بيش از 20 دانشكده دولتي به غير از موسسه‌هاي آزاد است را از ديگر مشكلات حوزه دامپزشكي كشور برشمرد و گفت: از اين‌رو بازار اشتغال دامپزشكان و ساير رده‌هاي دامپزشكي همچون كارشناس علوم آزمايشگاهي بسيار تحت تاثير قرار گرفته است و وضعيت اشتغال ناپايداري وجود دارد.

اين دامپزشك و مدرس دانشگاه در ادامه اظهار داشت: دامپزشكان در مراكزي مثل پژوهشكده رويان در حال تحقيق‌هاي نوين از جمله سلول‌هاي بنيادي و درمان ناباروري، در مراكز پرورش دام مشغول تامين سلامت دارم، در نيروهاي مسلح  ارتش مسوول بهداشت، ‌در موسسات تحقيقاتي همچون واكسن‌سازي رازي و انيستيتو پاستور مشغول تحقيق و مديريت توليد، مسوول تامين بهداشت مواد غذايي و در ادارات دولتي نيز مسوول نظارت حاكميتي در بخش دامپزشكي هستند.

لطفي‌زاده ادامه داد: در بخش خصوصي نيز با تاسيس مطلب يا آزمايشگاه تشخيص طبي يا داروخانه مسوول طبابت يا فعاليت هستند./ع2

برچسب ها: دامپزشکی ، پژوهش ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار