توانبخشي حرفه‌اي نيازمند بازنگري مسوولان عرصه بهداشت و درمان و ساير سازمان‌هاي مرتبط است.

شهريار پروانه ، دبير علمي دومين كنگره توانبخشي حرفه‌اي كه در روزهاي 15 لغايت 17 مهر ماه در دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي برگزار مي‌شود به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: كار درمانگرها نقش اصلي توانبخشي حرفه‌اي هستند كه متاسفانه در كشور به دليل عدم توجه دانشگاه‌هاي علوم پزشكي در شناخت، ترويج و توسعه رشته كاردرماني نيروهاي مجرب در سطوح كارشناسي تا تخصصي نداريم.

وي در ادامه افزود: متاسفانه هنوز نهادها و سازمان‌هاي متولي نظير سازمان بهزيستي و فني حرفه‌اي نيروي متخصص كار درماني را به كار نمي‌گيرند و در بخش توانبخشي حرفه‌اي در شهرستان‌هاي كشور گاهي با يك فرد ديپلمه نقش‌آفريني مي‌كند.

عضو هيات علمي دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي خاطرنشان كرد: فاصله معلوليت و سلامت از مو باريكتر است و بايد با تبيين نقش كار درمانگرها از توانمندي معلولان بهره‌مند شويم و آنان را در آغوش جامعه بازگردانيم تا بتوانيم گامي مهم در ارتقاء كشورمان برداريم.

گفتني است اين كنگره با همكاري دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي، معاونت امور توانبخشي سازمان بهزيستي كشور و مشاركت سازمان‌هاي دولتي و غيردولتي برگزار مي‌شود و داراي 10 امتياز بازآموزي مي‌باشد./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار