طي جلسه هيات مديره سيزدهمين اجلاس آمبودزمان آسيايي، كشور تايلند به عنوان رئيس اين انجمن براي مدت 2 سال ابقاء شد.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، جلسه هيات مديره سيزدهمين اجلاس آمبودزمان آسيايي امروز با حضور ميهمانان خارجي و قاضي سراج رئيس سازمان بازرسي كل كشور در سازمان بازرسي كل كشور تشكيل شد.  
 
"سراج" در ابتداي سخنانش ضمن عرض خيرمقدم به ميهمانان خارجي گفت: به نمايندگي از قوه قضاييه جمهوري اسلامي ايران به تك تك نمايندگان شركت‌كننده در اين اجلاس خيرمقدم و خوشامد عرض كرده و اميدواريم اوقات و خاطرات خوبي را داشته باشند.  
 
در ادامه "خبره" دبير سيزدهمين اجلاس آمبودزمان به نمايندگي از قاضي سراج تصريح كرد:‌ ما ناگزير هستيم رئيس جديد را براي هيات جديد انتخاب كنيم چرا كه در اجلاس ژاپن مقرر شده بود تا اجلاس بعدي كه در تهران است رئيس آمبودزمان به نحو ضمني از كشور تايلند باشد.  
 
وي ادامه داد: بنده با ايده‌هاي نمايندگان شركت‌كننده در اين اجلاس موافقم و اين پيشنهاد مبني بر اينكه ما بايد اساسنامه را اصلاح كنيم حرف كاملا درستي است چرا كه چنانچه ما با مشكلي مواجه شويم مي‌توانيم منابع را برطرف كنيم.  
 
خبره گفت: نتيجه‌اي كه دراين جلسه مي‌خواهم اعلام كنم اين است كه ما بايد رئيس آبوجزمان را كه بايد پست خالي را پر كند مشخص كنيم و همينطور اصلاح اساسنامه نيز جزء برنامه‌هاي ما است.  
 
دبير سيزدهمين اجلاس آمبودزمان اظهار داشت: رياست تايلند با تصميم مجمع در آمبودزمان باقي خواهد ماند و اعضاي آمبودزمان و هيات مديره تغييري نخواهند كرد.
 
وي تصريح كرد: در بند 2 و 9 ماده 7 اساسنامه آمبودزمان آمده كه اعضاي هيات مديره براي چهار سال توسط مجمع انتخاب شده‌اند بنابراين هنوز دوسال ديگر از ماموريت ما باقي مانده است و به اين مهم در قسمت اخير بند 9 اشاره شده است.  
 
خبره گفت: در صورتي كه رئيس و يا نايب‌رئيس‌ آمبودزمان غيبت طولاني نداشته و به هر دليلي نتواند به وظايف خود عمل كند براي مدت باقيمانده هيات مديره مي‌تواند از بين اعضاي خود يك عضو را به عنوان رئيس و عضو ديگر را به عنوان نايب رئيس به مجمع پيشنهاد كند و به تاييد مجمع، رئيس و نايب‌رئيس به وظايف خود عمل خواهند كرد.  
 
رئيس موقت آمبودزمان ضمن ابراز خوشحالي از حضور در ايران اظهار داشت: ما اينجا آمده‌ايم تا هدف‌ها و سياست‌ها، برنامه‌ها و تجربه‌هاي گذشته خود را با هم در ميان بگذاريم و اميدواريم اين اجلاس و نشست به دليل انتقال تجربيات گذشته‌مان به يكديگر به ارائه روش‌هاي مطلوب براي آمبودزمان در سطح جهان دست يابيم.  
 
گفتني است؛ در نشست هيات مديره پس از بحث و تبادل نظر، آمبودزمان كشور تايلند به عنوان رئيس انجمن آمبودزمان آسيايي براي مدت 2 سال ابقاء شد.

انتهاي پيام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار