پس از برداشته شدن ارز مرجع و تبدیل آن به ارز مبادله ای میزان قابل قبولی ارز به وزارت بهداشت و درمان برای رفع مشکلات حوزه دارویی تعلق گرفت که موجب رفع کمبودهای دارویی شد.

 دکتر سید ابراهیم هاشمی عضو هیات مدیره صنعت پخش ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  اظهار داشت: عمده مشکلات حوزه دارویی کشور از جمله کمبودهای رفع شده به طوری که هم اکنون تعداد کمبودها به 20 قلم می رسد .

وی افزود: آنچه هم اکنون باید مورد توجه بیشتر مسئولان قرار گیرد مساله نقدینگی شرکت های توزیعی و تولید است که گردش اقتصادی لازم را ندارد.

 وی با تاکید بر اینکه اگر اقدام عاملی از سوی وزارت بهداشت در خصوص بدهی مراکز دولتی به شرکت های  توزیعی صورت نگیرد شاهد مشکلات چشمگیری در حوزه دارویی خواهیم بود خاطر نشان کرد: نبود نقدینگی معیوبی را در چرخه تولید  و توزیع  ایجاد می کند به طوری که داروخانه ها به شرکت های پخش و آنها نیز به شرکت های تولیدی و وارد کنندگان به همکار خواهند بود.

به گفته دکتر هاشمی تقریبا 50 درصد داروها به مراکز دولتی می رود و بیشترین فروش دارو به بیمارستان های این بخش است لذا عدم پرداخت  به موقع  از سوی این مراکز مشکلات زیادی را برای توزیع کنندگان دارو به دنبال دارد.
برچسب ها: دارو ، ارز ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار