نماینده یونیسف در ایران گفت: وضعیت کودکان ایران در منطقه، نسبت به کشورهای منطقه بسیار بهتر است برای مثال در دو حوزه ارتقای سلامتی و آموزش ایران وضعیت بسیار خوبی دارد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ محمد صفی الدین نماینده یونیسف در ایران امروز 15 مهر در نشست خبری روز جهانی کودک ضمن تبریک این روز گفت: وضعیت کودکان ایران در منطقه نسبت به کشورهای منطقه بسیار بهتر است برای مثال در دو حوزه ارتقای سلامتی و آموزش ایران وضعیت بسیار خوبی دارد. 
 
وی ادامه داد: دستاوردهای درمانی و پیشگیری در این کشور باعث کاهش مرگ و میر کودکان زیر 5 سال شده در بخش آموزش نیز اقدامات بسیار قابل توجه است به طوریکه 95 درصد کودکان ایرانی دوره آموزش ابتدایی را می گذرانند. 
 
صفی الدین خاطرنشان کرد: یونیسف در ایران با دیگر ارگان ها برای ارتقای وضعیت کودکان در حال تعامل و همکاری است. البته مسائل جدیدی در بهداشت و آموزش کودک و نوجوان به وجود می‌آید که دغدغه بهبود وضعیت آموزش است تا کودک بتواند از همه ظرفیت‌ها برای یادگیری استفاده کند که ما در این مورد با ایران همکاری می‌کنیم. 

وی مسئله مواد محرک و مخدر در میان جوانان و ایدز را مسئله دیگری دانست که یونیسف در زمینه کاهش آن با دولت همکاری می‌کند خاطرنشان کرد: موفقیت‌های ایران در این حوزه‌ها با مقیاس جهانی سنجیده می‌شود و طبیعی است که دستاوردهای ایران در حوزه بهداشت و آموزش به عنوان موفقیت ایران در سطح جهانی عنوان شود./ع2
برچسب ها: کودک ، آموزش ، یادگیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.