گردش نقدینگی عمومی در شرکت های تولیدی و توزیع دارو راکد مانده و کمک ویژه ای در جهت رفع این معضل از سوی مسئولان صورت نگرفته است.

دکتر سید جلال واقفی عضو هیات مدیره انجمن علمی داروسازان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان این که اوضاع بازار دارویی به لحاظ کمبودها بهتر از قبل شده است گفت: 70 درصد داروها توسط بخش دولتی خریداری می شود و مشکل اصلی در کمبود نقدینگی بدهی مراکز دولتی به شرکت های پخش است.

وی با اشاره به این که اگر مراکز دولتی به موقع بدهی خود را به شرکت های پخش و توزیع دارو پرداخت کنند گردش اقتصادی آن ها نیز روال عادی خود را پیدا می کند اظهار داشت: دارو در پروسه درمان بسیار مهم است و اگر چرخه تولید یا توزیع دچار مشکل شود متعاقباً بیماران نیز در دریافت داروی مورد نیاز خود دچار مشکل خواهند شد.

وی با تاکید بر این که مسئولان باید فکری به حال تامین نقدینگی شرکت های تولید و توزیع دارو داشته باشند خاطر نشان ساخت: با تامین نقدینگی شرکت ها می توانند ثبت سفارش کرده و گشایش اعتبار برای ورود مواد اولیه و ساخت دارو داشته باشند.

به گفته دکتر واقفی بانک ها نیز باید تسهیلات ویژه ای را برای بهبود وضعیت صنعت دارویی و گردش کار اقتصادی آن ها در نظر قرار دهند تا با هماهنگی همه ارگان های ذیربط دارو به موقع و به اندازه نیاز در بازار وجود داشته باشد.

برچسب ها: علمی ، دارو ، نقدینگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.