سرپرست دبیری فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: تیم ملی واترپلوی ایران توانست با ترکیبی نیمه جوان در سومین دوره مسابقات کاپ آسیا عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارد.

محسن سمیعی زاده در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: حضور تیم ملی در شرایطی اتفاق افتاد که برخی از پیشکسوتان از دنیای حرفه ای خداحافظی کردند این امر همزمان با رویکرد جوانگرایی فدراسیون بود. تا برای بازیهای آسیایی سال آینده که در کره جنوبی برگزار می شود، نتایج بسیار خوبی برای تیم ایران کسب شود.

سرپرست دبیری فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو تصریح کرد: با توجه به اینکه از تصدی گری " محسن رضوانی" سرپرست فدراسیون فقط شش ماه می گذرد، نظم دادن به وضعیت موجود و هماهنگ شدن ملی پوشان و کادر کار بسیار سختی بود که خوشبختانه این کار به بهترین نحو ممکن انجام شد.

وی تصریح کرد: ما سال گذشته در مسابقات آسیایی با فاصلۀ امتیازی بسیار زیاد نتیجه دیدار مقابل کویت را به حریف واگذار کردیم که این امر اتفاق بسیار بدی بودو در این دوره از رقابتهای کاپ آسیا کارمان را برای برنامه ریزی سخت تر کرد.کسب عنوان قهرمانی در چنین شرایط دشواری افتخار بسیار بزرگی است.

سمیعی زاده در مورد پیش بینی اش از حضور ایران در مسابقات جهانی سال آینده گفت: ما کار بسیار سختی را پیش رو داریم.رقبای ما از قاره اروپا هستند آنها چندین گام از ما جلوترند با توجه به بازگشت تیم ملی ما بلافاصله نسبت به تشکیل جلسه باری آماده سازی هر چه بهتر ملی پوشان در هر 2 رده سنی جوانان و بزرگسالان اقدام خواهیم کرد.

به گونه ای که جوانان و اترپلوئیست ایرانی در مسابقات جهانی ترکیه و بزرگسالان در قزاقستان عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارند.
نمی توان از هم اکنون در خصوص چگونگی و کیفیت حضور تیم ایران در مسابقات جهانی صحبت کرد چون سطح کار مجارها و ایتالیایی ها از ما خیلی بالاتر است.

سرپرست دبیری فدراسیون شنا در خصوص حضور " مالارا" به عنوان سر مربی تیم ایران در این دوره از مسابقات کاپ آسیا اظهار داشت: با توجه به منابع محدود مالی نتوانستیم تیم را به مسابقات تدارکاتی اعزام کنیم. اما حضور "پائولو مالارا" در کنار تیم ملی ایران یک نعمت بزرگ برای ما محسوب می شود که امیدوارم از وجود این مربی در تورنمنت های آینده نیز استفاده شود.

بدون مشکل و بی دغدغه تیم ها را به مسابقات اعزام کنیم امیدوارم به این وضعیت ادامه یابد تا روند رو به جلو ورزش ایران ادامه یابد.

مربی اسبق تیم ملی شنا در خصوص غیبت تیم قزاقستان در این دوره از مسابقات کاپ آسیا گفت: اکثر واترپولوئیستهای تیم قزاقستان، روس الاصل هستند و هم اکنون در لیگ های معتبر جهان بازی می کنند. اگر بدون حضور این گروه از واترپلوئیستها هم در کاپ آسیا شرکت می کردند مقابل ایران شکست می خوردند.

دیگر تیمهای غایب در مسابقات کاپ آسیا هم درگیر مسابقات داخلی خودشان بودند. تیم چین هم دست به جوانگرایی زده است و خود را برای حضوری قدرتمند در بازیهای آسیایی سال آینده آماده می کند. ژاپنی ها هم به دلیل آن که درگیر آماده سازی تیم شان برای حضور در مسابقات لیگ جهانی که کمتر از 2 ماه دیگر آغاز می شوند هستند. در این دوره از رقابتهای کاپ آسیا حاضر نشدند.

سمیع زاده در خاتمه گفت: ما به هیچ عنوان از این مقام قهرمانی مغرور نمی شویم و با تلاش زیاد خود را برای حضوری قدرتمند در بازیهای آسیایی 2014‌ آماده خواهیم کرد.

پايان متن/مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار