ملی پوش تیر و کمان از برنامه فدراسیون برای رساندن تیم به سطح مدال آوری تا المپیک 2014 اینچئون خبر داد.

امیر کاظم پور در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در مورد دلیل نرفتن به مسابقات جهانی ترکیه توضیح داد: مسابقات جهانی ترکیه با بازیهای همبستگی اسلامی تداخل داشت و به همین دلیل بازیکنان اصلی تیم ملی موفق به شرکت در این دوره از مسابقات جهانی نشدند.

کماندار ملی پوش ایران در مورد بازیهای همبستگی اشاره کرد: مسابقات همبستگی اسلامی برای تیر و کمان ایران با کسب 9 مدال واقعاً خوب بود. البته تیم های دیگر در سطح ایران نبودند اما بازهم تیم را اذیت می کردند.

کشورهای مالزی و اندونزی دست و پا بسته نیستند. تیم مالزی در بخش میکس ما را اذیت کرده و با شکست به این تیم قهرمانی را دراین بخش از دست دادیم.

وی ادامه داد: این برای اولین بار در تاریخ تیر و  کمان بود که همزمان دوتیم مردان و زنان مدال گرفتند و حتی ریکروی ها هم با دستی پر از مدال به ایران بازگشتند.

**کشورهای اسلامی هم ما را اذیت کردند

وی در مورد قرار نداشتن تیم های قابل رقابت در بین کشورهای اسلامی تیر و کمان توضیح داد: کشورهای اسلامی ما را اذیت کردند و در عین حال مقابل ما کاری از آنها بر نمی آمد.

کاظم پور در پاسخ به اینکه بهتر نبود برخی بازیکنان اصلی به جای بازیهای اسلامی مسابقات جهانی ترکیه می رفتند، گفت: من در سطح جهان صاحب جایگاه هستم. شاید در این پست موفق به کسب مدال نشده باشیم اما به هر حال نتایج و جایگاه خوبی کسب کردیم.

شخصاً تا مرحله یک چهارم وجمع هشت نفر برتر رفتم اما با شرایط فعلی مدال جهانی گرفتن 
برایمان سخت است، مسابقات برای ما محدوتر از کشورهای دیگر است و تا در دور بازیهای قرار بگیریم مدتی طول می کشد.

** تا به آمادگی رسیدیم اعزام ها قطع شد

وی افزود: امسال وقتی برای اولین بار در مسابقات جهانی شرکت کردیم نتایج اصلاً خوب نبود اما در دور دوم جام جهانی اوضاع بهتر شد و در درو سوم که به اوج آمادگی نزدیک شده بودیم به مسابقات اعزام نشدیم. تمام این اعزام های انجام نشده هم به خاطر ویزا بود که چندان در چند و چون مراحل آن نیستیم. شاید در این مورد پیگیری بیشتر جواب می داد اما در جریان کامل این مسائل نیستم که نظر دهم.

کاظم پور اضافه کرد: بودجه ما هیچ وقت مناسب نبود، اما فدراسیون با هر شرایط مالی و حتی قرض گرفتن هم که شده ما را به مسابقات مختلف اعزام کرد. شجاعی بدون شک زحمت زیادی برای تیر و کمان می کشد اما در هر حال فدراسیون تغییراتی داشته که مدتی زمان می برد تا شکل لازم را بگیرد.

**‌آبان به قهرمانی آسیا می رویم

عضو تیم ملی کامپوند تأکید کرد: امسال که گذشت و ما از مسابقات جهانی بازماندیم اما هفته آبان قهرمانی آسیا را در پیش داریم که امیدواریم با شرکت در آن، جایگاه خود در رنکینگ را بالا ببریم. تا آن زمان هم فرصت خوبی برای بازیابی خود خواهیم داشت. در این مدت 2 سفر طولانی و سنگین را پشت سر گذاشتیم که باعث شد برای مسابقات اسلامی آمادگی کامل نداشته باشم و از نظر بدنی اذیت شوم.

کاظم پور تشریح کرد: برنامه ما این است که در سال 2014 با قدرت به المپیک آسیایی اینچئون برویم و ایران را هم روی سکو ببریم. در جریان بازیهای همبستگی با افشارزاده دبیر کمیته المپیک و 2 نماینده مجلس صحبت کردیم و به آنها در مورد اجحاف به تیر و کمان گفتیم. قرار بر این شد که بیشتر تیر و کمان را حمایت کنند.

پايان متن/مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار