مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی از کشتار 8 میلیون و 539 هزار قطعه طیور با نظارت دامپزشکی در کشتارگاه‌های طیور استان طی نیمه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، حسینی در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم افتتاح ساختمان اداری شبکه دامپزشکی شهرستان ساوه افزود: در نیمهنخست سال جاری 8 میلیون و 539 هزار قطعه طیور با نظارت دامپزشکی کشتار و روانه بازار مصرف شده است.

وی تصریح کرد: در این کشتارها همچنین 66 هزار و 850 قطعه طیور غیرقابل مصرف ضبط و معدوم شده است.

مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی افزود: در این مدت در کشتارگاه‌های دام استان نیز 66 هزار و 662 راس گوسفند و بز و 10 هزار و 312 راس گاو با نظارت دامپزشکی کشتار شده است.

حسینی ادامه داد: در شش ماهنخست سال جاریبالغ بر 13 میلیون و 837 هزار قطعه جوجه‌ریزی در مزارع طیور گوشتی، مزارع مرغ تخمگذار و مرغ مادر استان صورت گرفته و بالغ بر 84 میلیون و 825 هزار دز واکسن با نظارت دامپزشکی در واحدهای فعال طیور استان مصرف شده است.

وی با بیان اینکه مبارزه با بیماری‌های طیور و اجرای سیستم مراقبت از بیماری آنفلوآنزای پرندگان از مهم‌ترین وظایف دامپزشکی به شمار می‌رود، خاطر‌نشان کرد: در این زمینه علاوه بر تشکیل مستمر ستاد آنفلوآنزای استانی و شهرستانی، 3 هزار و 741 مورد بازدید از طیور صنعتی، طیور سنتی، مراکز عرضه پرنده، زیستگاه پرندگان مهاجر و کشتارگاه‌های طیور صورت گرفته است.

این مسئول گفت: همچنین بالغ بر 9 هزار و 699 مورد خون‌گیری نیز به منظور اجرای سیستم مراقبت از آنفلوآنزای فوق حاد صورت گرفته است.

در این مراسم که معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی کشور حضور داشت، ساختمان جدید دامپزشکی شهرستان ساوه افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت./س

برچسب ها: دامپزشکی ، نظارت ، طیور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.