"حميدرضا نوربخش" در نشست جشن خانه‌ي موسيقي گفت: چهاردهمين جشن اين خانه با رويكرد موسيقي و دولت تدبير و اميد 22 مهر ساعت 19 در تالار وحدت برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه موسيقي باشگاه خبرنگاران حاضر در نشست رسانه‌اي جشن چهاردهمين سال تأسيس خانه‌ي موسيقي كه دقايقي پيش در خانه‌ي موسيقي برگزار شد، "حميدرضا نوربخش" مدير عامل خانه‌ي موسيقي در اين نشست گفت: امسال چهاردهمين سال تأسيس خانه‌ي موسيقي را جشن مي‌گيريم و رويكرد ما در جشن امسال موسيقي و دولت تدبير و اميد است.

وي ادامه داد:امسال هم طبق روال هر سال بخشي از اين جشن در راستاي رويكرد خانه‌ي موسيقي برگزار مي‌شود و اين رويكرد در سالي كه اين خانه پيش رو دارد و همچنين با مروري بر اتفاقاتي كه در سال گذشته اتفاق افتاد برگزار مي‌شود.

"نوربخش" افزود: امسال به طور ويژه و به دليل استقرار دولت تدبير و اميد بسياري از مسايل حوزه موسيقي و مطالباتي را كه اهالي موسيقي از دولت دارند را در اين جشن مطرح مي‌كنيم.

وي تصريح كرد: حدود 3 سال است كه جشن خانه‌ي موسيقي را در دو بخش آلبوم و كتاب رقابتي برگزار كرديم كه در سال اول كتاب و آلبوم به طور همزمان بود اما سپس تصميم گرفتيم به صورت دوسالانه برگزار شود به نحوي كه يك سال آلبوم برگزيده را معرفي كنيم و يك سال كتاب برگزيده را معرفي كنيم و امسال نوبت معرفي آلبوم است.

"نوربخش" اظهار داشت: امسال آلبوم برتر را در دو بخش موسيقي سنتي و موسيقي اركسترال معرفي مي‌كنيم و در بخش‌هاي مختلف اجراهايي را در نظر گرفته‌ايم كه يكي از اين اجراها در بخش موسيقي نواحي است به نحوي كه جمعي از موسيقيدانان نواحي مختلف ايران كنار يكديگر قرار مي‌گيرند و هر يك برنامه‌ي مربوط به ناحيه‌ي خود را اجرا مي‌كند.

وي افزود: امسال همچنين در جشن خانه‌ي موسيقي به بخش‌هاي آييني از جمله بخش چوب هم توجه شده است و در بخش ديگري به عنوان استعدادهاي جوان نيز شاهد اجراهايي خواهيم بود.

وي افزود: امسال همچنين گروه اركستر سازهاي بادي تهران به رهبري "جاويد مجلسي" به اجراي برنامه مي‌پردازد و در بخشي ديگر نيز شاهد اجراي يك قطعه‌ي دونوازي با حضور "كيوان ساكت" و "پروين خلعتبري" خواهيم بود.

"نوربخش" افزود: طبق تصميمي كه در دوره‌هاي قبلي اين جشن گرفته بوديم افرادي كه در حوزه‌ي آلبوم‌هاي موسيقي سنتي برگزيده مي‌شوند جشن سال بعد خانه‌ي موسيقي به طور زنده به اجراي برنامه مي‌پردازند كه طبق اين روال امسال "وحيد تاج" كه سال گذشته رتبه‌ي برگزيده را به دست آورد در جشن خانه‌ي موسيقي همراه با گروهش روي صحنه‌ مي‌رود.

وي همچنين تصريح كرد: امسال از 18 تا 21 مهر و به مدت 4 روز نمايشگاه مرتبط با عكس‌هاي موسيقي و همچنين نمايشگاهي متشكل از طراحي جلد آلبوم‌هاي موسيقي را در سالن "بهار" خانه‌ي هنرمندان برپا مي‌كنيم.

وي افزود: در بخش تقدير از هنرمندان از 9 خانم تقدير مي‌شود و در بخش آقايان نيز از افراد فعال در حوزه‌هاي صدابرداري، نوازندگي، سازندگي ساز، خوانندگي و ناشران كه همگي پيشكسوت هستند تقدير به عمل مي‌آيد و در بخش موسيقي نواحي نيز از 6 موسيقي‌دان پيشكسوت اين حوزه تقدير مي‌شود.
 
نوربخش ادامه داد اگر بخواهيم فعاليت‌هاي خانه موسيقي را در حوزه امكاناتي كه در اختيار داريم بسنجيم تصور مي‌كنم از لحاظ فعاليت نمره خوبي مي‌گيريم.همان طور كه بيشترين برنامه‌هاي پژوهشي را ما برگزار كرديم و سعي كرديم اهالي موسيقي را به يكديگر نزديك كنيم.

وي افزود: ما طي اين سال‌ها توانستيم با تشريك مساعي خودمان و تشريك مساعي اهالي موسيقي چراغ اين خانه را روشن نگه‌داريم و با حضور دولت جديد و استقرار علي مرادخاني در سمت معاونت هنري اميدوارم اتفاق‌هاي خوبي در اين حوزه رخ دهد.

نوربخش اظهار داشت: در شب جشن خانه موسيقي مسائل اين حوزه را در غالب بيانيه‌اي خدمت رئيس‌جمهور و دولت يازدهم بيان مي‌كنيم و نكته غالب ذكر در خصوص بخش جنبي اين جشن برپايي اين قسمت به همت كانون ناشران است.

مديرعامل خانه موسيقي تصريح كرد: براي برپايي جشن خانه موسيقي در شب‌هاي متعدد امكان برنامه‌ريزي وجود نداشت زيرا امكانات ما كم بود و اميدوارم امسال براي خانه موسيقي ساله پربرنامه‌اي باشد و نمايشگاه عكس‌هاي موسيقي و نمايشگاه‌ها طرح‌هاي جلد آلبوم‌هاي موسيقي امسال در حوزه رقابتي برگزار مي‌شود.

وي با اشاره به داوران حاضر در بخش موسيقي سنتي در جشن امسال خانه موسيقي گفت: هوشنگ ظريف، فريدون شهبازيان، عباس خوشدل، شهرام ناظري و حسين عليزاده داوران بخش موسيقي سنتي هستند و در بخش موسيقي اركسترال نيز داوراني چون هوشنگ كامكار و پرين خلعتبري حضور دارند.

وي خاطرنشان كرد: داوري براساس آثار رسيده به دبيرخانه جشنواره بوده و از ميان 200 اثر رسيده به اين دبيرخانه 130 اثر در حوزه موسيقي سنتي و 70 اثر در حوزه موسيقي اركسترال بوده است.

نوربخش افزود: در بخش آهنگ‌سازي يك آلبوم و در بخش خوانندگي نيز يك آلبوم برگزيده مي‌شود و با توجه به اينكه موسيقي پاپ در جشن امسال حضور ندارد مي‌توان گفت: ما موسيقي پاپ را در برنامه‌هايمان داشتيم اما در اين ميان به اثري كه مورد تاييد ما باشد برخورد نكرديم.

گفتني است؛ جشن چهاردهمين سال تاسيس خانه موسيقي 22 مهر ساعت 19 در تالار وحدت برگزار مي‌شود./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.