جدول برنامه های جشنواره موسیقی نواحی «آینه دار» اعلام شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، نخستین جشنواره موسیقی نواحی «آینه دار» به همت خانه موسیقی ایران از 10 تا 12 مهر در خانه هنرمندان برگزار می شود که طبق برنامه، گروه ها طی دو سئانس 16 و 18:30 به اجرا می پردازند.

برنامه روز اول
سئانس اول روز نخست جشنواره موسیقی نواحی «آینه دار» ساعت 16 چهارشنبه 10 مهر به برگزاری آیین افتتاح اختصاص دارد که با اجرای سرنا و دهل تربت جام، سخنرانی «محمدرضا درویشی» و «احسان رسول اف» و نوازندگی «نور محمد درپور» در تالار استاد زنده یاد جلیل شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می شود. «علی مرادخانی» معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در مراسم افتتاح سخنرانی خواهد کرد.

در سئانس دوم روز نخست که از ساعت 18:30 آغاز می شود ابتدا «ذوالفقار عسکری پور» روی آواز «غلامحسین غفاری» و «مراد علی سالار احمدی» دوتار می نوازد و سپس «حسن سمندری» با دوتار نوازی و آواز روی صحنه می رود. 

در ادامه اجراهای روز اول «نورمحمد درپور» دوتار می نوازد و آواز می خواند و سپس «محمد رحمدل خواه» سرنا و «عشق علی کوشا» دهل نوازی می کنند.

برنامه روز دوم
برنامه های روز دوم از ساعت 10 پنجشنبه 11 مهر با برگزاری کارگاه «حمیدرضا اردلان» درباره موسیقی تربت جام و تایباد همراه با اجرای زنده نمونه های موسیقی آغاز می شود.

سئانس اول روز دوم از ساعت 16 با اجرای سرنا و دهل سیستان توسط «حبیب الله قادر آتشگر» و «علیم قادر آتشگر» آغاز می شود و با اجرای موسیقی سیستانی توسط «حبیب الله قادر آتشگر»، «بهمن قادر» و «علیم قادر آتشگر» ادامه می یابد.

اجرای موسیقی سرحدی بلوچستان توسط «ابراهیم حدیدی» و «امیر گرگیج مذکور» و سپس «دین محمد زنگ شاهی»، «حسین درویش» و «اسماعیل مهرایی» از دیگر برنامه های سئانس اول است.

در سئانس دوم روز دوم این جشنواره ابتدا موسیقی دروایش سراوان (کلپورگان) توسط «امیر خسرو سیاهانی»، «فاروق رحمانی»، «محمد عارف دهواری» و «محمدجان سیاهی» اجرا می شود. 

سپس «خداداد شکل زهی نسب»، «حسین درویش» و «عیدوک رزمی»، موسیقی حماسی (شائری) بلوچستان (مکران) را اجرا می کنند. 

در ادامه اجرای «شیر محمد اسپندار»، «خداداد شکل زهی» و «اسماعیل سحرایی» پایان بخش روز دوم جشنواره موسیقی نواحی خواهد بود.

برنامه روز سوم
در روز سوم «محمد رضا درویشی» درباره موسیقی سیستان و بلوچستان کارگاه برگزار می کند. این کارگاه که با اجرای زنده نمونه های موسیقی همراه است ساعت 10 جمعه 12 مهر آغاز می شود.

در سئانس اول روز سوم از ساعت 16 «محمد اسحاق بلوچ نسب»، «علی محمد بلوچ نسب» و «عیدوک رزمی» به اجرای موسیقی حماسی (شائری) بلوچستان (مکران) می پردازند.

اجرای موسیقی سوتی بلوچستان (مکران) توسط «خداداد شکل زهی نسب»، «حسین درویش» و «اسماعیل مهرایی» برنامه بعدی است و پایان بخش برنامه های نوبت اول روز آخر اجرای موسیقی سوتی بلوچستان (مکران) توسط «محمد اسحاق بلوچ نسب»، «علی محمد بلوچ»، «وحید بلوچ نسب»، «نسیم بلوچ» و «عیدوک رزمی» خواهد بود.

در مراسم اختتامیه جشنواره موسیقی نواحی «آینه دار» که از ساعت 18:30 جمعه 12 مهر آغاز می شود ابتدا «محمد رضا درویشی» دبیر جشنواره، گزارشی از روند برگزاری این جشنواره ارائه می کند و سپس «دارویش پیرنیاکان» و «حمیدرضا اردلان» سخنرانی خواهند کرد.

در ادامه مراسم پایانی «خداداد شکل زهی»، «حسین درویش» و «اسماعیل مهرایی» موسیقی گواتی بلوچستان را اجرا می کنند و در نهایت اجرای گروه خلیفه با هنرنمایی «شهمیر بلوچ مالداری»، «علی محمد بلوچ»، «عیدوک رزمی»، «پیربخش برمه» و «علی برمه» پایان بخش جشنواره موسیقی نواحی «آینه دار» خواهد بود.

علاقه مندان برای حضور در این جشنواره می توانند 10، 11 و 12 مهر طی دو سئانس 16 و 18:30 به تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند. بلیت این جشنواره برای هر سئانس 10 هزار تومان است که دانشجویان می توانند با ارئه کارت دانشجویی از تخفیف 50 درصدی برخوردار شوند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار