امسال مراسم یاد روز حافظ در شیراز 18 مهر ماه برگزار خواهد شد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، در تقویم ملی 20 مهرماه را به عنوان یاد روز حافظ نامگذاری کرده اند بر همین اساس نیز برنامه افتتاحیه یاد روز حافظ هر ساله نوزدهم مهر و البته با حضور سران و مقامات ارشد کشور و البته میهمانان خارجی برگزار می شده است.

امسال تغییراتی هم در زمان و هم در اجرای برنامه ایجاد شده است. برای یادروز امسال رئیس جمهور حضور ندارد و به خاطر اینکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه همزمان در یکی از استانها داشته، برنامه یادروز حافظ یک روز زودتر یعنی در 18 مهر برگزار خواهد شد.

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس گفت: برنامه های یادروز به صورت مشترک با میراث فرهنگی، ارشاد فارس، بنیاد فارس شناسی، استانداری، شهرداری و... برگزار می شود.

تاجبخش افزود: زیبا سازی فضای سبز آرامگاه حافظ، ساماندهی معبر سنگفرش رو به روی آرامگاه، تکمیل و رفع نواقص نورپردازی و.. از جمله اقدامات میراث فرهنگی برای یادروز است.

وی بیان کرد: 50 غرفه نمایشگاهی نیز پیش بینی شده ضمن اینکه غرفه ای برای هنرمندان شهر خوی در نظر گرفته شده است.

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس ادامه داد: سالهای گذشته شخصیت های کشوری در برنامه یاد روز شرکت می کردند امسال نیز پیگیری هایی برای حضور رئیس جمهور در مراسم یادروز انجام شد اما امسال رئیس جمهور در برنامه حضور نخواهد داشت./س

برچسب ها: برگزاری ، حافظ ، مهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.