دبیر علمی همایش تخصصی بررسی ابعاد شبکه‌های اجتماعی خواستار ایجاد رشته های جدید در زمینه ابعاد مختلف شبکه های اجتماعی شد که هنوز جای این رشته ها در دانشگاههای کشور خالی است.

دکتر اسدپور، دبیر علمی همایش تخصصی بررسی ابعاد شبکه های اجتماعی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران از ارسال بیش از 110 مقاله علمی به همایش تخصصی بررسی ابعاد شبکه های اجتماعی خبر داد و گفت: 60 درصد مقالات همایش شبکه های اجتماعی در زمینه علوم انسانی و 40 درصد در بخش فنی است.

اسدپور با بيان اینکه شبکه های اجتماعی از ابعاد مختلف قابل بحث است، افزود: شبکه های اجتماعی در زمینه های مختلف علوم سیاسی، اجتماعی، روانشناسی، فنی و انسانی و حتی فیزیک قابل بحث است.

وی یکی از ابعاد این شبکه های اجتماعی را فرصت ها و تهدید هايی آن برشمرد و ادامه داد: باید تلاش کنیم از این رسانه ها که یکی از یکی از مهمترین تکنولوژی های در دسترس بشر است به خوبی استفاده کنیم.  یکی از بحث های مهم در این زمینه مدیریت صحیح شبکه های اجتماعی در دنیای مجازی و واقعی است.

دبیر علمی همایش تخصصی بررسی ابعاد شبکه های اجتماعی با اشاره به برگزاری جلسات سازنده با دستگاهها و سازمان های مختلف بيان کرد: جلسات مختلف برگزار شده است؛ ولی هر نهادی از دید خود به ان نگاه می کند که یا نگاه   فرصت و یا نگاه تهدید استدر حالی که هر دو اینها مهم است و نباید نگاه صفر و یک نداشته باشیم و باید نگاه بینابینی را در این حوزه لحاظ کنيم.

اسدپور در ادامه با بيان اينکه این همایش کمک خواهد کرد تا تصمیم گیری های بهتر و با نگاه واقعی بینانه تر توسط دستگاهها و سازمان ها دنبال شود؛ گفت: باید فرصت های خود را در شبکه های اجتماعی شناسائی کنیم و باید فرهنگ خود را به آنسوی دنیا از طریق همین شبکه ها ارسال کنيم.

وی با اشاره به اینکه این همایش به دو بخش علوم انسانی و فنی قابل تبدیل است افزود: بیش از 100 مقاله رشیده است 60 در صد مقالات علوم انسانی و 40 درصد علوم فنی است.  حدود 25 مقاله به صورت حضوری ارائه مي شود که تحلیل اطلاعات و استخراج اطلاعات جهت سیاستگذاری ها و همچنین بومی سازی این مقوله مهم از مباحث مهم حوزه فنی است.

دبیر علمی همایش تخصصی بررسی ابعاد شبکه های اجتماعی در پایان اظهارکرد:  مقالات ارسال شده در بخش علوم انسانی بسیار ارزشمند و مفید هستند ولی در بخش فنی در ابتدای راه هستیم و باید کار های بزرگتری در این بخش صورت بگیرد. همچنين وي خواستار ایجاد رشته های جدید در زمینه ابعاد مختلف شبکه های اجتماعی شد که هنوز جای این رشته ها در دانشگاههای کشور خالی است.

گفتني است، همایش تخصصی بررسی ابعاد شبکه های اجتماعی 20 مهرماه توسط پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهی در سالن اجلاس سران کشور های اسلامی برگزار می شود./م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.