اگر کنگره با افزایش سقف استقراض دولت موافقت نکند، چنین اتفاقاتی احیای اقتصادی آمریکا را که هنوز شکننده است را با خطر جدی روبرو می کند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از بی بی سی، اکنون بیشتر نگرانی ها از خطری است که بن بست مالی در واشنگتن ایجاد کرده است . تعطیلی دولت آمریکا تاثیر منفی بر اقتصاد این کشور و جهان داشته است و تداوم آن می تواند خطرناک باشد.

خطر بزرگتر این است که کنگره با افزایش سقف استقراض دولت موافقت نکند . در واقع چنین اتفاقاتی احیای اقتصادی آمریکا را که هنوز شکننده است با خطر روبرو می کند.

از سوی دیگر کشور چین به شدت نگران ناتوانی آمریکا در بازپرداخت بدهی‌هایش شده است. چین 1280 میلیارد دلار بدهی آمریکا را در اختیار دارد و اگر آمریکا نتواند بدهی خود را بازپس دهد، چین بهره ناشی از خرید اوراق قرضه آمریکا را دریافت نخواهد کرد.

مسئله دیگر این است که اگر آمریکا نتواند بدهی خود را بپردازد، ارزش دلار به شدت سقوط خواهد کرد حال آنکه چین 3 هزار و 440 میلیارد دلار ذخیره ارزی دارد. اگر ارزش دلار کاهش یابد ارزش ارزهای چین کم می شود و به همین میزان ارزش یوان افزایش می یابد. با بالا رفتن ارزش یوان، این مسئله به شدت به صادرات چین لطمه خواهد زد.

پیامدهای این بحران ممکن است بر مبادلات تجاری بین آمریکا و چین تاثیر بگذارد. اگر آمریکا در وضع ناتوانی در پرداخت بدهی هایش قرار گیرد ، تولید ناخالص داخلی این کشور 1.4 درصد در 3 ماهه چهارم 2013 افت می کند و آمریکا مجبور به واردات کمتر از چین خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، دلار ، بحران ، کاهش ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار