مدير عامل بنياد سينمايي فارابي گفت: تنها آثاري که متخص کودکان تولید شده به جشنواره بین‌المللی راه یافته است.

"احمد میرعلایی" مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی در خصوص برگزاری بیست و هفتمین جشنواره بین المللی  فیلم کودک و نوجوان به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: بخش جوایزی در بخش سینمایی داستانی، فیلم کوتاه، فیلم پویانمایی و بخش بین المللی به برگزیدگان اهدا خواهیم کرد و در بخش بین المللی که 3 فیلم ایرانی و 9 فیلم غیرایرانی توسط نیکی کریمی و ابوالقاسم طالبی دیده شده، را تقدیر خواهیم کرد.
 
همچنین دانش آموزانی را از کشورهای مختلف و ایران در بخش داوری فیلمهای نمایش یافته داریم که توسط این عزیزان انتخاب شده و به برگزیدگان آثار جوایزی اهدا خواهیم کرد که فیلمسازان معتقدند این جایزه معتبرترین جایزه جشنواره در داوری آثار است.
 
میرعلایی در خصوص دو بخش دیگر این جشنواره گفت: دو بخش  با نام های " بهنام محمدی" دانش آموز شهید و " محمد دوره" شهید فلسطینی را در جشنواره داریم  ک در آن بهترین اثر در خصوص مقاومت  انتخاب خواهد شد.
 
وی ادامه داد: در این جشنواره ؟ صاحب سبکی را از 40 کشور  دعوت کردیم تا فیلمسازان تعاملات بیشتر در زمینه تولیدات با یکدیگر داشته باشند.
 
وی بیان کرد: در بخش اقباسی این جشنواره مروری بر چند  فیلم کوتاه و نوجوان که اقباسی  از داستان های کهن است را خواهیم داشت و همچنین در بخش بین المللی هم نگاهی به سینمای آسیا و سینمای کشورهای اسلامی خواهیم داشت.
 
میرعلایی در خصوص آثار کودک در جشنواره اظهار داشت: ما آثاری را که برای کودک ساخته شده بود را به این جشنواره عرضه کردیم و دیگر آثار را که تنها کودکان در آن به ایفای نقش می پرداختند را مناسب حضور در جشنواره کودک و نوجوان نداشتیم و تنها به  آثار تولید شده برای کودک اکتفا کردیم.
 
وی خاطر نشان کرد: امیدوارم شاهد برپایی جشنواره خوبی در اصفهان باشیم و بتوانیم رضایت شرکت کنندگان را جلب کنیم.
 
میرعلایی در پایان گفت: از وزیر ارشاد برای حضور در مراسم اختتامیه دعوت کردیم که امیدوارم این دعوت پذیرفتند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.