فرماندار درمیان گفت: در نیمه نخست سال جاری مبلغ 158 میلیون و 392 هزار تومان برای مبارزه با بیماری‌های دامی و واکسیناسیون دام‌های شهرستان هزینه شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، به نقل از فرمانداری درمیان، رجبعلی براتی در دیدار با کارکنان دامپزشکی شهرستان درمیان اظهار داشت: در شهرستان مرزی درمیان تعداد 176 هزار و 996 رأس دام سبک و 2 هزار و 82 رأس دام سنگین توسط دامداران و عشایر شهرستان نگهداری می‌شوند.

وی، با بیان این‌که 100 درصد دام های سبک و سنگین شهرستان در مقابل بیماری‌های مشترک دام و انسان واکسینه شده‌اند، تصریح کرد: در حال حاضر مجوز جوجه‌ریزی برای مرغداری‌های غیر مجاز شهرستان صادر نمی‌شود.

فرماندار درمیان از فعالیت دو واحد دامداری سنگین در شهرستان خبر داد و افزود: در نیمه نخست سال جاری تعداد 2 میلیون و 720 هزار و 515 قطعه جوجه‌ریزی در 278 مرغداری شهرستان صورت گرفت که از این تعداد یک میلیون و 535 هزار و 100 قطعه از طیور تولیدی و 433 رأس دام سبک و سنگین شهرستان درمیان به شهرستان‌های استان و استان‌های مجاور نظیر سیستان و بلوچستان صادر شده است.

وی گفت: در نیمه نخست سال جاری مبلغ 158 میلیون و 392 هزار تومان برای مبارزه با بیماری‌های دامی و واکسیناسیون دام‌های شهرستان هزینه شده است.

فرماندار درمیان  با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های اطلاع‌رسانی همانند رسانه ملی، ارباب جراید و تریبون‌های نماز جمعه شهرستان به منظور انعکاس خدمات دستگاه‌های اجرایی به ویژه دامپزشکی اذعان داشت: دامپزشکی نقش مؤثری در تأمین سلامت بهداشتی و روانی جامعه ایفا می‌کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.