چهارم نوامبر اولين جلسه محاکمه مرسي در دانشکده پلیس "طره" در قاهره برگزار مي شود .

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي ؛ این شبکه لحظاتي پيش خبر داد اولين جلسه محاکمه محمد مرسي رئيس جمهور مخلوع مصر به اتهام نقش او در کشتار تظاهرکنندگان قرار است چهارم نوامبر برگزار شود. 

محمد مرسي حدود هفت ماه پس از آنکه سوم ژوئيه از سوي ارتش از سمت رياست جمهوري مصر برکنار شد، به همراه 14 نفر ديگر به اتهام دست داشتن در کشتار تظاهرکنندگان مقابل کاخ رياست جمهوري، محاکمه مي شود. دست کم هفت نفر پنجم دسامبر در درگيري ميان هواداران محمد مرسي و مخالفان وي کشته شدند.

جنبش اخوان المسلمين مصر اعلام کرده بود بيشتر قربانيان از اسلامگرايان بودند و در پي سرکوب تحصن مخالفان کشته شدند. بسياري از نزديکان مرسي و مسئولان جنبش اخوان المسلمين در ميان متهمان هستند.مرسي از زمان برکناري از سمتش در محلي مخفي تحت بازداشت است. مابقي متهمان نيز يا دستگير شده اند و يا فراري هستند.

از زمان برکناري مرسي و پس از آن سرکوب خونين هواداران مرسي در 14 اوت در قاهره ،‌بيش از هزار نفر از طرفداران مرسي کشته و بيش از 2000 نفر از اعضاي اخوان المسلمين بازداشت شده اند.دادگستري مصر 23 سپتامبر فعاليت هاي جنبش اخوان المسلمين را ممنوع و دستور توقيف دارايي هاي اين جنبش را صادر کرد.
برچسب ها: نوامبر ، مرسی ، محاکمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار