همایش علمی نقش خانه های سلامت در ارتقاء سلامت شهروندان با حضور رئیس سازمان نظام روانشناسی کشور، مدیر کل و معاون اداره کل سلامت شهرداری تهران و روان شناسان همکارو خانه های سلامت در منطقه 8 برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در این همایش که به مناسبت 18 مهر ماه روز جهانی سلامت روان و نقش خانه های سلامت در ارتقاء سلامت شهروندان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی برگزار شد.

مدیر کل سلامت شهر داری تهران با اشاره به بحث سلامتی اجتماعی و نقش موثر سلامت روان در برقراری ارتباط موثر شهروندان با یکدیگر و جامعه دستیابی به سلامت را وظیفه ی همه ارگانها و نهادها دانست و اظهار داشت: این امر جز با همکاری و تلاش افراد محقق نخواهد شد ضمن اینکه در این خصوص پژوهش هایی نیز با عنوان عدالت و سلامت بر سطح شهر تهران صورت پذیرفته است.

گلمکانی با تاکید بر تاثیر شهرنشینی در سلامت افراد آمادگی اداره کل سلامت در ارائه آموزشهای سلامت محور به شهروندان و افزایش دانش کادر تخصصی اعلام نمود.
معاون ارتقاء سلامت شهرداری تهران نیز در این همایش با اشاره به ابعاد سلامت در حوزه های جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی و توجه جدی به تمامی این ابعاد اظهار داشت: صرفا توجه به یک معبد سبب تحقق سلامت افراد نخواهد شد.

امیری ادامه داد: مشاوران خانه های سلامت به عنوان خط مقدم ارائه خدمات سلامت روان به شهروندان تلقی شده و نقش به خصوصی در پیشگیری از ابتلاء به اختلالات روانی و آسیبهای اجتماعی برعهده دارند .

وی راه اندازی خانه های سلامت درمحلات 374 گانه شهر تهران را گامی اساسی در جهت دسترس شهروندان به خدمات سلامت روان و فرهنگ سازی در جهت نگاه صحیح مردم به مشاوران و مراجعه به آنان درجهت حل مشکلاتشان دانست و افزود: درحال حاضر بالغ بر 300 مشاور و روان شناس در حال همکاری باخانه های سلامت هستند.

رئیس سازمان روانشناسی و مشاوره نیز در این همایش ضمن تشکر و قدر دانی از شهرداری تهران به منظور ارائه خدمات سلامت روان به شهروندان تاکید نمودند همان گونه که زوجین قبل از ازدواج نیازمند آزمایشاتی نظیر ژنتیک هستند در حوزه سلامت روان نیز باید آزمایشات و آزمونهای صورت پذیرد.
برچسب ها: شهروندان ، خدمات ، ازدواج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار