مدیرکل دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری سازمان ملی استاندارد ایران، از راه اندازی156 نمایندگی و اداره استاندارد جدید در کشور خبرداد.

مسعود جوادی، در مراسم تجلیل از واحدهای برتر استان چهارمحال و بختیاری به مناسبت روز جهانی استاندارد، در شهرکرد گفت: نمایندگی و ادارات جدید استاندارد بر اساس قوانین جدید تصویب شده و در زمینه هایی نظیر ارتقای کیفیت خودرو و کالاهای صنعتی صادراتی و وارداتی، کالاها را مورد آزمایش قرار می دهد.
وی اظهارداشت: بر این اساس ادارات و نمایندگی ها استاندارد در تمامی شهرهای بالای 100هزار نفر جمعیت کشور ارتقا یافته و یا راه اندازی می شود.
جوادی تصریح کرد: تاکنون حدود 30 تا 35  درصد از 156 واحد مد نظر راه اندازی و یا ارتقا یافته است.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری سازمان ملی، رعایت استاندارد درساخت کالاها را گامی موثردر زمینه اعتماد سازی برای مصرف کنندگان و رعایت حقوق آنان دانست.
مسعود جوادی، توجه به مسائل زیست محیطی در تولید محصولات را از استانداردهای مورد توجه مردم کشورهای توسعه یافته عنوان کرد و افزود: امروزه توجه به استانداردهای زیست محیطی در حال گسترش است.
وی اظهارداشت: طرح های انسان محور از دیگر موارد مورد توجه در کشورهای پیشرفته نظیر آلمان و فرانسه است که در آن برای تولید محصولات سالم و باکیفیت علاوه بر گروه تولید کنندگان از نظر گروه های دیگر نظیر روان شناسان، هنرمندان، پزشکان و فلاسفه نیز بهره گرفته می شود.
جوادی، با بیان اینکه توجه به طیف گسترده ای از استانداردها نشان دهنده مسئولیت اجتماعی واحدها در قبال مصرف کنندگان است.
در این مراسم که با حضور مسئولان استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد، واحدهای برتر این استان در زمینه استاندارد سازی مورد تجلیل قرار گرفت./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.