برخی از اعضای جمهوری خواه کنگره آمریکا بالا بردن سقف بدهی ها برای مدت کوتاهی را،پیشنهاد دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛شبکه بی بی سی گزارش داد:با گذشت ده روز از تعطیلی دولت آمریکا، اکنون جمهوری خواهان پیشنهاد تازه ای را مطرح کرده اند تا بدهی های دولت را برای شش هفته دیگر افزایش دهند.

اگر چه در این مدت، هیچکدام از طرفین حاضر به مصالحه نشده اند ، ولی ساعاتی پیش جان بینر رئیس کنگره آمریکا اعلام کرد با افزایش موقت سقف بدهی های آمریکا برای دادن زمان برای گفتگوهای بیشتر موافقت می کند.

"بینر" گفت ؛کاری که ما قرار است انجام دهیم این است که به رئیس جمهور امکان پیش رفتن و افزایش سقف بدهی ها در بودجه است و اکنون نوبت اوست که با ما به مذاکره بنشیند. اکنون زمان آن رسیده است که این گفتگوها شروع شود و امیدوارم که رئیس جمهور به این مساله به چشم یک فرصت و اقدامی با حسن نیت از سوی ما نگاه کند.

"جینی برانت" خبرنگار بی بی سی در واشنگتن گفت : در حال حاضر انتظار می رود کاخ سفید به این مساله واکنش نشان دهد ولی نشانه های صادر شده از کاخ سفید نشان می دهد که رئیس جمهور مایل است تا اقدام صورت گرفته برای افزایش سقف بدهی ها را برای آرام کردن اوضاع آرام کند و این کشور جای تنفسی داشته باشد. با این حال این اقدام باعث تمام شدن تعطیلی دولت نمی شود و هنوز مواردی هستند که باید پیش از پایان دادن به این مساله حل و فصل شوند.

وی ادامه داد : رئیس جمهور آمریکا گفته است حاضر نیست تا زمانی که وی همه در خواست وی در بودجه را بدون هیچ پیش شرطی برای تامین بودجه دولت برای افزایش سقف بدهی ها تصویب نکند، حاضر به گفتگو نیست. برای همین منظور نیز قرار است با هجده جمهوری خواه در اواخر بعد از ظهر امروز به وقت محلی انجام دهد تا مشخص شود چگونه می توان اوضاع را پیش برد.

خبرنگار بی بی سی ادامه داد ؛ با این حال، باید گفت که سخنان زیادی امروز رد و بدل شده است ولی به نظر می رسد افزایش موقت سقف بدهی ها می تواند به دولت این امکان را بدهد که همچنان بدهی های فعلی خود را بپردازد و از آنچه که صندوق بین المللی پول آن را فاجعه اقتصادی برای آمریکا و دنیا خوانده است، دوری گزیند.
برچسب ها: کنگره ، آمریکا ، بدهی ، جمهوری ، خواه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار