در حال حاضر نرخ کارمزد "جایگاه‌های" ممتاز 19 تومان و 5 ریال و نرخ جایگاه‌های درجه یک 16 تومان و 5 ریال است.

بیژن حاج‌ محمدرضا رئیس هیات مدیره سندیکای جایگاه‌داران سوخت کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: نرخ کارمزد اخذ شده از جایگاه‌داران سوخت براساس چک‌لیست تهیه شده توسط شرکت پخش فرآورده‌های نفتی است که بر این اساس از جایگا‌ه‌های ممتاز سوخت 19 تومان و 5 ریال،‌جایگاه‌های درجه یک 16 تومان و 5 ریال، جایگاه درجه 2، 14 تومان و جایگاه درجه 3،‌ یازده تومان کارمزد بابت هر لیتر بنزین  اخذ می‌شود.

حاج محمدرضا تصریح کرد: در رابطه با "جایگاه‌های" بدون درجه این رقم بابت هر لیتر بنزین فروخته شده به مشتریان بالغ بر 9 تومان است که متاسفانه این رقم‌های اخذ شده مانع از ایجاد انگیزه برای ورود بخش خصوصی به موضوع جایگاه‌داری سوخت در کشور شده است.

وی ادامه داد: هزینه‌های بالا مربوط به جایگاه‌های سوخت که نزدیک به 240 میلیون تومان هزینه است در کنار کارمزد بین 15 تا 25 میلیون تومان نقش موثری در عدم استقبال بخش خصوصی برای ورود در حوزه جایگاه‌داری سوخت دارند.

رئیس هیات مدیره سندیکای جایگاه داران سوخت کشور با بیان اینکه مجلس مصوبه‌ای را در خصوص حق‌العمل کاری شدن جایگاه‌داران سوخت به تصویب رسانده و ما منتظر تایید این مصوبه در شورای اقتصاد هستیم، تصریح کرد: این موضوع هنوز در شورای اقتصاد بررسی نشده و در صورت تصویب آن در سال جاری به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

حاج‌ محمدرضا در پاسخ به سوالی مبنی بر آنچه آیا بنزین ارائه شده در جایگاه‌های سوخت با هم فرق می‌کند یا خیر؟‌ گفت:‌ بنزین به طور یکسان از انبارهای موجود به جایگاه‌های سوخت منتقل می‌شود؛ ما در تهران دارای سه انبار یکی در شهر ری و دیگری در شمال غرب و شمال شرق تهران هستیم که سوخت را از طریق این سه انبار به جایگاه‌های سوخت شهر تهران منتقل می‌کنیم.

وی تصریح کرد: این کار کاملا با استفاده از POS هوشمند و پلمب بودن تلمبه جایگاه انجام می‌شود اما در این رابطه کیفیت بنزین ارائه شده هم مهمترین شرط است.

حاج محمدرضا افزود: به طور مثال در مورد بنزین یورو 4 ما اعتراضات خود را در خصوص درصد خلوص و میزان تبخیر آن به مسئولان مربوطه ارائه کردیم به علاوه آنکه بنزین یورو 4 از انباری به جایگاه مخصوص خود منتقل می‌شود که فاصله زمانی آن تا جایگاه مربوطه دو ساعت و نیم است که این موضوع باعث کسر حجم بنزین یورو 4 ارائه شده در جایگاه می‌شود.

وی با بیان آنکه در گذشته بنزین بعد از 48 ساعت از زمان تولید از طریق تانکرهای مخصوص به جایگاه‌های سوخت حمل می‌شد اظهار داشت:‌متاسفانه در حال حاضر زمان مشخصی برای حمل بنزین وجود ندارد که این موضوع نقش بسزایی در کیفیت بنزین دارد. در گذشته بنزین برای عرضه به جایگاه‌ها در ساعت صبح بین ساعت 6 تا 8 صبح توزیع و در بعدازظهر از ساعت 4 تا 8 شب دوباره بنزین به جایگاه‌های سوخت منتقل می‌شد که این کار در حال حاضر هیچگونه نظم و زمانبندی ندارد.


انتهای پیام/

برچسب ها: سوخت ، جایگاه ، بنزین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار