معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمیی (ره) از اجرای طرح احسان زائر همزمان با تشرف زائران بیت الله الحرام و مناسک حج ابراهیمی به منظور اهدای قربانی حجاج به نیازمندان خبر داد.

سعید ستاره درگفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: طرح احسان زائر با همکاری سازمان حج و زیارت در آستانه مناسک حج برای زائران خانه خدا در نظر گرفته شده است و در راستای کمک به نیازمندان با بسیج امکانات و به کارگیری همه ظرفیت ها به ویژه مساجد ساماندهی شده است که در این زمینه با نماینده ولی فقیه، ائمه جمعه و جماعات به منظور اطلاع رسانی پیرامون نحوه فعالیت این نهاد در ایام ذی حجه و اعزام زائران خانه خدا به ویژه روز عید سعید قربان جهت تبیین طرح در خطبه های نمازهای جمعه و نمازهای جماعات مساجد هماهنگی صورت گرفته است.

به گفته معاون توسعه مشارکت های مردم کمیته امداد امام خمینی (ره) رابطین این نهاد در برنامه های آموزشی کاروان های اعزام زائران و استقرار در پایانه های اعزام حجاج و فرودگاههای استانی برای اجرای طرح احسان زائر حضور دارند که تعامل لازم با خیران، روحانیون همراه کاروان ها، حجاج سنوات قبل، خانواده هی زائران بیت الله الحرام در سل جاری، رابطین و نیروهای افتخاری با تاکید برمعادل سازی و کمک های خیران برای نیازمندان و مددجویان تحت حمایت صورت گرفته است.

ستاری از ایجاد پایگاه های جمع آوری نذورات و قربانی این نهاد خبر داد و افزود: علاوه بر مراکز امداد(ره)، تمامی مساجد مرتبط با امداد با جمع آوری کمک و اقدام برابر با شیوه برگزاری مراسم عید سعید فطر به منظور بهره مندی نیازمندان همان محله و استقرار صندوق های ویژه ی عید قربان در معابر و مراکز عمومی شهر ها و بخش ها اقدام خواهند کرد.

وی با اشاره به استفاده از فضای خوابگاهها، اردوگاه ها و مراکز فرهنگی در جهت جذب خیران و حامیان برا ذبح قربانی با هدف تامین گوشت مورد نیاز مراکز فوق، بیان کرد: رابطین این نهاد در مراکز عمده فروش دام حضور و پایگاه امداد در روز قبل و روز عید قربان نیز استقرار خواهد داشت.

به گفته ی معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد امام(ره) این نهاد در 23 مهر ماه همزمان با روز عرفه در مراکز مذهبی و مساجد به منظور بهره برداری از ظرفیت مساجد و پایگاههای مقاومت بسیج حضور خواهد داشت. /

برچسب ها: کمیته ، مساجد ، معابر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار