کوامي هولمن خبرنگار پي بي اس نيوز گفت : تعطيلي دولت براي جمهوري خواهان به مراتب بيشتر از دمکرات ها هزينه سياسي در بر خواهد داشت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پي بي اس  ؛ بعد از نزديک به دو ساعت گفتگو در کاخ سفيد، جمهوري خواهان سنا بار ديگر به کنگره بازگشتند و متعهد شدند تا روي طرحي دو حزبي کار کنند. چارچوب اصلي اين طرح را سوزان کالينز داده و شامل اين موارد هستند؛ تامين بودجه موقت براي بازگشايي دولت و افزايش موقت سقف بدهي ها، بازگشت ماليات ابزارهاي پزشکي براي تامين بودجه اصلاحات مورد نظر اوباما و دادن قدرت انعطاف بيشتر به نهادهاي فدرال براي براي کاستن الزامي از هزينه هاي خود. کالينز مي گويد رئيس جمهور به دقت به اين خواست ها گوش فرا داده است.

وي گفت : رئيس جمهور به خوبي به اين طرح گوش فرا داد ولي قطعا آن را تاييد نکرده است. نگراني هاي بسياري در خصوص بدهي هاي طولاني مدت وجود دارد و بسياري از اعضاي کنگره نگراني هاي خود را درباره افزايش سقف بدهي ها مطرح کرده اند تا راهي براي کاستن از هفده تريليون دلار بدهي هاي ملي پيدا شود.

خبرنگار پي بي اس ادامه داد در همين حال، جمهوري خواهان مجلس نمايندگان نيز طرح خود را اصلاح کرده اند که براساس آن، سقف بدهي ها به صورت موقت افزايش مي يابد، تعطيلي دولت خاتمه مي گيرد و برخي از هزينه هاي دولتي جاي خود را به برنامه هاي مفيدتر مي دهد. در کاخ سفيد نيز جي کارني سخنگوي کاخ سفيد گفت رئيس جمهور در تماس تلفني با جان بينر گفتگو و از رويکرد سازنده وي در اين خصوص استقبال کرده است ولي در عين حال کارني گفت جدول زماني در اين ميان مشکل ساز است.

کارني گفت : پيشنهادي که بر اساس آن سقف بدهي ها تا شش هفته افزايش مي يابد و آن را به بحث بودجه بستن، ما را به جايي که هم اکنون قرار داريم، باز مي گرداند. بعد از شش هفته، آنهم در آستانه جشن شکرگزاري که فصل خريد مهمي به شمار مي آيد. در حالي که قانونگذاران گزينه هاي خود را مطرح مي کنند، هشدارهاي بيشتر درباره ادامه تعطيلي دولت مطرح مي شود و روشن تر مي شود که جمهوري خواهان کنگره از اين مساله بيشتر آسيب خواهند ديد و تاوان سياسي آن را پس خواهند داد. 

کولمن گفت : نظرسنجي مشترک ان بي سي نيوز و وال استريت ژورنال نشان مي دهد پنجاه و سه درصد از آمريکايي ها، جمهوري خواهان را مقصر تعطيلي دولت مي دانند در حالي که فقط سي و يک درصد رئيس جمهور را در اين مساله مقصر مي دانند. ديگر نظر سنجي ها نيز همين نتايج را نشان ميدهند. از ديگر سو دبورا هرسمن رئيس هيئت ملي ايمني حمل و نقل مي گفته است تعطيلي باعث شده است اين هيئت تحقيقات خود درباره ايمني را به تعويق اندازد.

هرسمن گفت اين تاخير ها باعث کاهش تلاش ما براي ارائه توصيه هاي ايمني مي شود و به صورت خاص باعث تاخير در تامين ايمني مردم آمريکا مي شود که نتيجه آن از دست رفتن جان مردم و زخمي شدن آنان است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار