عضو کميسيون عمران مجلس با بيان اينکه، با افزايش وام خريد مخالفم، ولي به هر حال اين افزايش مي تواند مرهم بخشي از زخم مسکن باشد، گفت: با توجه به شرايط بهاي مسکن، اين مبلغ تنها در شهرهاي کوچک تأثير گذار خواهد بود.

عليرضا خسروي نماينده مردم سمنان و مهدي شهر در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران،‌ با بيان اينکه، مخالف افزايش وام خريد مسکن هستم، اظهار داشت: اگر خواستار بهبود و تغيير بازار مسکن هستيم بهتر است اين سرمايه در اختيار سازندگان و توليدکنندگان مسکن قرار گيرد، تا سازنده و يا انبوه ساز، يک پشتوانه مالي جهت ساخت مسکن جديد و عرضه به بازار براي هماهنگي با تقاضاي موجود داشته باشد.

وي افزود: البته از طرفي هم با توجه به بهاي مسکن در کلان شهرها 30 ميليون تومان نمي تواند کمکي به خانه دار شدن محروم مردم نمايد، از اين رو لازم است، تفاوت هايي را بين کلان شهرها و مراکز استانها با شهرهاي کوچک، در ميزان پرداختي وام، در نظر گرفته شود تا مرهمي بر يک بخشي از زخم مسکن باشد.

خسروي تصريح کرد: با اين وجود اگر اين وام در اختيار مردم جهت خريد خانه قرار گيرد، قطعا شاهد بروز رانت و جابه جايي ها در بازار مسکن خواهيم بود.

***دولت الکترونيک با سهولت مي تواند خانه هاي خالي را شناسايي کند

عضو کميسيون عمران مجلس با بيان مطلب فوق، افزود: ما 20 هزار ميليارد تومان پيش بيني مالياتي داشتيم، اما هيچگونه اراده اي در اين خصوص، در سازمان امور مالياتي و ارگان هاي مربوطه ديده نمي شود.

وي تصريح کرد: درحالي که دولت الکترونيک به راحتي مي تواند خانه هاي خالي را شناسايي و ثبت کند و با تثبيت اخذ ماليات از آنها، شرايط عرضه به بازار را فراهم کند.

وي اذعان داشت: تا زماني که خانه هاي خالي احتکار شوند و تقاضا در بازار بيشتر از عرضه باشد، ساماندهي بازار مسکن به کندي پيش خواهد رفت.

انتهاي پيام/
برچسب ها: افزایش ، وام ، خرید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار