سعيد صابوني گفت: بانک مسکن به دليل عدم ارائه تسهيلات 30 ميليون توماني بازار مسکن مهر را با رکود مواجه کرد.

سعيد صابوني در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بيان اينکه سهميه مسکن مهر در شهرهاي جديد استان البرز 93 هزار واحد است گفت: 47 هزار واحد در شهرهاي جديد، 10 هزار واحد در بنياد مسکن، 35 هزار وا حد خود مالکي و 18 هزار واحد سهميه مسکن مهر در ماهدشت و شهرک ابريشم است.

وي ادامه داد: مقرر شده بود ميزان تسهيلات واحدهاي مسکن مهر ماهدشت و شهرک ابريشم از 28 ميليون تومان به 30 ميليون تومان ارتقا يابد.

صابوني با اشاره به اينکه افزايش نرخ تسهيلات مصوبه هيات دولت دهم، بانک مسکن و بانک مرکزي را کسب کرده بود افزود: بانک مسکن تاکنون به دليل کمبود اعتبار تسهيلات را ارائه نکرده است.

مديرکل راه و شهرسازي استان البرز در ادامه اظهار داشت: بانک مرکزي مجوز ارائه تسهيلات 30 ميليون توماني به 19 هزار واحد مسکن مهر را ارائه کرده بود که تاکنون تنها به 6 هزار واحد اين ميزان تسهيلات ارائه شده است.

صابوني در ادامه تصريح کرد: پس از تصويب بانک مرکزي کل قراردادهاي با متقاضيان آورده و 10 ميليون توماني منعقد شد.

وي در ادامه خاطرنشان کرد: بانک مسکن با عدم ارائه تسهيلات 30 ميليون توماني ساخت و ساز مسکن مهر در استان البرز را با رکود مواجه کرده است.

مديرکل راه و شهرسازي استان البرز يادآور شد: اکثر واحدهاي مسکن مهر در استان البرز اماده تحويل به متقاضيان است که به دليل عدم ارائه تسهيلات نيمه کاره رها شده است.
انتهاي پيام/
برچسب ها: مسکن ، بانک ، تومانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار