رژيم صهيونيستي يکشنبه به بهانه کشف تونلي که بين نوار غزه و سرزمينهاي اشغالي 1948ميلادي حفر شده است ، ورود مصالح ساختماني به نوار غزه را متوقف کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين‌هوا ؛ راديو اسرائيل اعلام کرد ژنرال ايتان دانگوت هماهنگ کننده امور مرزهاي نوار غزه با اسرائيل دستور داده است انتقال مصالح ساختماني به نوار غزه تا اطلاع ثانوي متوقف شود.

اين دستور پس از آن صادر شد که ارتش اسرائيل اعلام کرد « يک تونل پنجشنبه گذشته در نزديکي منطقه عين هشلوشا که براي ارتکاب اقدامات تروريستي حفر شده بود کشف شده است.»اسرائيل بيست و دوم سپتامبر گذشته براي نخستين بار از نيمه سال 2007ميلادي اجازه داده بود مصالح ساختماني به نوار غزه وارد شود.

راديو اسرائيل به نقل از منابع نظامي افزود نيروهاي ارتش چندين شاخه اين تونل را که به داخل اسرائيل ايجاد شده است کشف و چند روز براي خنثي کردن مواد منفجره داخل اين تونل تلاش کردند.اين منابع گفتند تونل حفر شده در پانزده متري عمق زمين قرار دارد و  يک و نيم کيلومتر نيز طول آن است و بعيد نيست که «خرابکاران» قصد داشتند از آن براي ربودن سربازان يا عمليات نظامي عليه ارتش اسرائيل استفاد کنند. 

جنبش حماس و دو گروه ديگر فلسطيني بيست و پنجم ژوئن سال 2006ميلادي از طريق تونلي که در نوار غزه به سمت اسرائيل حفر شده بود گلعاد شاليت نظامي اسرائيلي را ربودند و دو نظامي ديگر را کشتند و پنج نظامي اسرائيلي را نيز زخمي کردند.شاليت سال 2011ميلادي در مقابل آزادي بيش از  1000اسير فلسطيني در زندانهاي اسرائيل آزاد شد .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار