استاندار لاذقيه با هدف کنترل قيمت هاي بازار از تعدادي از مراکز تجاري عرضه کننده کالاهاي مصرفي و مواد غذايي اين شهر بازديد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الاخباريه سوريه ؛ کنترل قيمتها و بهبود اوضاع معيشتي شهروندان سوري و دخالت موسسات دولتي براي تامين کالاهاي مورد نياز مردم به ويژه با نزديک شدن موسم عيد قربان محور بازديد احمد شيخ عبدالقادر استاندار لاذقيه از تعدادي از مغازه ها و  بازارهاي اين شهر بود.استاندار لاذقيه بر ضرورت ايجاد معيشت با ثبات براي مردم با توجه به شرايط سختي که ناشي از تروريسم و عمليات تروريستي گروههاي مسلح به وجود آمده است و مردم با آن دست و پنجه نرم مي کنند تاکيد کرد.

وي در مصاحبه با خبرنگار شبکه الاخباريه سوريه گفت: «براي اينکه مانع از سودجويي هاي برخي افراد ضعيف النفس شويم و با توجه به اينکه عيد قربان مبارک نزديک است ، که اميدواريم هر ساله براي مردم سوريه و رئيس جمهور اين کشور و ارتش سوريه مبارک باشد؛ امروز بازديد گسترده اي از تعدادي از بازارهاي شهر لاذقيه کرديم و برخي تخلفها را مشاهده کرديم مهمترين تخلفها شامل نداشتن برچسب قيمت کالاها و افزايش قيمتهاي کالاها بدون مجوز قانوني بود. ما تدابير لازم را براي متخلفان اتخاذ کرديم و از اداره حمايت از مصرف کننده درخواست کرديم نظارت بر قيمت ها را به ويژه در اين زمان شدت بخشد ، ما همچنين استمرار بر نظارت قيمتها در آينده را از اين اداره درخواست کرديم».

وي ادامه داد: «ما وقتي ديديم که برخي بخشهاي رقابتي و تعاوني ها ، قيمتهاي ارزانتري ارائه کرده اندتا با ساير فروشندگان رقابت کنند خرسند شديم . 
بنابراين بايد مواد غذايي و کالاهاي مصرفي و البسه به وفور در اختيار مردم سوريه قرار گيرد و قيمتهايي رقابتي و ارزانتر از ساير مغازه ها داشته باشند تا رفاه بيشتري عايد شروندان سوري شود».مازن محمد خبرنگار اين شبکه افزود: شهروندان سوري تاکيد مي کنند با وجود اينکه  قيمتهاي برخي کالاها و مواد غذايي و ميوه جات و سبزيجات افزايش يافته است اما در تعاوني ها اين کالاهاي مصرفي با قيمتي بسيار ارزانتر ارائه شده است .

حسام تجوز مدير انبارداري و بازريابي تعاوني هاي استان لاذقيه گفت: «قيمتهاي ارائه شده در تعاوني هاي مصرف نسبت به ساير مغازه هاي بازار بسيار تفاوت دارد و ارزانتر است به طور کلي همه مواد و کالاهاي موجود در تعاوني ها حدود 10 الي 15 درصد از قيمتهاي بازار ارزانتر است. بحمد الله همه مواد غذايي و کالاهاي مصرفي به وفور وجود دارد و نقصي در اين زمينه مشاهده نمي شود ما فقط در اولين روز عيد قربان تعطيل مي کنيم سپس روزهاي بعد و در ايام تعطيلات عيد اين تعاوني ها براي خريد عموم  شهروندان سوريه از صبح زود تا ساعت 21 باز است».

عماد محمد مدير تجارت داخلي در مصاحبه با خبرنگار شبکه گفت: «اين طرحي که استاندار لاذقيه در بازديد از بازارهاي کالاهاي مصرفي به اجرا در مي آورد براي اطلاع يافتن از حقيقت و واقعيتهاي بازار است. ما حدود ده روز پيش نشستي با همه ناظران و رؤساي ادارات داشتيم و پيگيريها و تلاشهاي لازم مورد بحث قرار گرفت. قرار شد قيمتهاي شريني جات و انواع لباسهاي مردانه و زنانه وکودکانه نظارت شود تا به دست مصرف کننده با قيمتهاي مناسبي برسد. مجازاتهاي سنگيني نيز براي متخلفان از قوانين بازار در نظر گرفته شده است».

خبرنگار شبکه الاخباريه سوريه افزود: دولت سوريه در سايه بحران موجود در کشور حمايتهاي خود از مواد غذايي و کالاهاي مصرفي را بيشتر کرده است و تدابير دولتي که اخيرا در زمينه حمايت از مواد غذايي اساسي همچون چاي و روغن و برنج اتخاذ شده است تاثيرات مثبت خود را بر قيمتها خواهد گذاشت و با ايجاد رقابت ، قيمتها را به سرازيري خواهد کشاند.
برچسب ها: مردم ، سوریه ، مقام ، لاذقیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار