عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در تولید بازی‌های رایانه‌ای می‌بایست به فرهنگ بومی و ارزش‌های مورد احترام جامعه توجه داشت،گفت: فرهنگ‌سازی مهمترین مقوله در استفاده مطلوب خانواده‌ها از بازی است.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، «بیژن نوباوه» افزود: قصه های کهن را باید با طراحی مناسب به بازی تبدیل کرد و از این طریق مخاطبان را جذب و از تاثیر بازی های خارجی در میان جوانان کاست.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: تبدیل قصه های اساطیری و کهن به بازی مقوله ای زمانبر و طولانی است اما با ظرفیت هایی که در سالهای اخیر در این زمینه بوجود آمده می توان برای تحقق آن برنامه ریزی مناسبی داشت. 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس به ضرورت طراحی بازی  برای گروههای سنی مختلف اشاره کرد و یاد آور شد: تولید کنندگان و فعالان عرصه گیم می بایست برای مخاطبان و گروههای مختلف سنی متناسب با نیاز آنها به طراحی و تولید بازی بپردازند.

نایب رییس دوم کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه برای مقابله با فرهنگ بیگانه باید فرهنگ بومی را تقویت کرد، گفت: برگزاری نمایشگاه های بازی های رایانه ای فرصتی برای تقویت فرهنگ ایرانی اسلامی بوده می توان از این طریق نوجوانان و جوانان را با بازی های داخلی تولید شده، آشنا کرد.

نوباوه از صنعت گیم به عنوان یکی از ابزارهای فرهنگی تاثیر گذار برای معرفی فرهنگ پرافتخار بومی به جامعه یاد کرد و بر سرمایه گذاری و حمایت از بخش خصوصی برای حرکت در این مسیر تاکید کرد.

 نمایند مردم تهران در مجلس شورای اسلامی حضور نخبگان فرهنگی در عرصه بازیهای رایانه ای را ضروری خواند و یادآورشد که تعامل بین بخشی در حوزه فرهنگی بخصوص سینما و گیم  از عوامل بالندگی این هنر- صنعت است./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار