فرمانده نيروي دريايي ارتش با اشاره به مؤلفه‌هاي برترساز جوانان ايران مانند شهادت‌طلبي، ايثارگري و ولايتمداري و ... گفت: امروزه 900 شبکه ماهواره‌اي به صورت شبانه روزي به تبليغ فرهنگ غربي و فعاليت عليه کشور و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران مي‌پردازند که تنها راه مقابله با آن بصيرت داشتن است.

به گزارش خبرنگار دفاعي امنيتي باشگاه خبرنگاران، امير دريادار "حبيب‌الله سياري" فرمانده نيروي دريايي ارتش در اولين همايش بازخواني ماموريت‌هاي عقيدتي سياسي که در ستاد نيروي دريايي ارتش برگزار شد با اشاره به مولفه‌هاي برترساز در دوران دفاع مقدس مانند شهادت طلبي ايثارگري ولايتمداري و ... اظهار داشت: وقتي که يک گروه از تکاوران نيروي دريايي ما 34 روز مقاومت جانانه در خرمشهر مي‌کنند يا ناو موشک‌انداز پيکان حماسه آفريني مي‌کند يا در نيروي هوايي يک خلبان با بمباران بغداد موجب مي‌شود تا ميزباني اجلاس عدم تعهد از عراق بازپس گرفته شود يا در نيروي زميني نيز به همين ترتيب خصوصيات ويژه‌اي در اين افراد وجود داشته و آن فرد مهم است ويژگي برتر ساز دارد.

وي افزود: محور ايجاد و ارتقاي اين مولفه‌ها در نيروي انساني نيروي دريايي و همه نيروها در سازمان عقيدتي سياسي استزيرا محور کار عقيدتي نزديک کردن دل‌ها به خداست البته اين وظيفه همه ما مسئولان مجموعه است که در تقويت نيروي الهي محور و ولايت‌مدار بکوشيم اما محور کار عقيدتي همين است.

فرمانده نيروي دريايي ارتش تصريح کرد: در مقطع زماني انقلاب اسلامي و دفاع مقدس با توجه به شور انقلابي پيشرفت کارها زياد بود و جوانان به جلو مي‌رفتند و علت اين بود که هنوز اين قدر فعاليت‌هاي دشمن نسبت به جمهوري اسلامي ايران و جايگاه معنويت در کشور زياد نشده بود و اگر هم تهاجم فرهنگي و اقدامات ضد دين و ضد کشور بود اين قدر ارتباطات و تبادل اطلاعات نبود که باعث شود زمان و جبر را تغيير دهد.

امير سياري گفت: از سال 67 مقام معظم رهبري بحث تهاجم فرهنگي را مطرح کردند، يعني 25 سال پيش و بعد از آن نيز تاکيد فرمودند که اين به شبيه‌خون فرهنگي تبديل شده و ما به مسئولين مي‌گوييم بعضي‌ها متوجه نيستند.

وي افزود: ايشان بعدها بحث ناتوي فرهنگي را در جمع دانشگاهيان در سفر سمنان مطرح کردند که نشان دهنده اهميت اين قضيه است.

امير سياري اظهار داشت: از نظر ارتباطات، زمان خيلي تغيير کرده و ما بايد توجه خود را نسبت به ويژگي‌هاي برتر ساز نسبت به آنچه که قبلا داشتيم افزايش دهيم زيرا زمان، آدم‌ها و ارتباطات بسيار تغيير پيدا کرده و براي نهادينه کردن و ارتقاي اين مولفه‌هاي برترساز در برابر استکبار جهاني بايد به کارهاي ويژه‌اي رجوع کنيم.

فرمانده نيروي دريايي ارتش تصريح کرد: امروز براي تاثيرگذاري بر ملت ما و جوانان کشور، جنگ نرم مهم است و هدف جنگ نرم، تسلط بر افکار و وادار کردن ما به کاري است که دشمن مي‌خواهد آن هم نه از روي اجبار بلکه از روي اختيار.

وي گفت: دشمن مي‌خواهد اول روي باورهاي ما مانند شهادت طلبي، ايثارگري، ولايتمداري، دين، آيين و ناموس تاثير بگذارد و پس از آن باور روي افکار تاثير مي‌گذارد و وقتي افکار تغيير کرد رفتارها تغيير مي‌کنند و بعد تغيير در ساختار يعني همان چيزي که دشمن مي‌خواهد به وجود مي‌آيد و اين روند جنگ نرم است.

فرمانده نيروي دريايي ارتش با اشاره به روش‌هاي گفتاري، رفتاري و شبکه‌اي در جنگ نرم اظهار داشت: در روش گفتاري، عمليات رواني، ادراکي، ديپلماسي عمومي، فريب استارتژيک و در روش رفتاري، اعتراض، عدم همکاري با دولت، مداخله غير خشونت‌بار و جذب مخالفان نظام و در روش شبکه‌اي به صورت ديجيتالي و الکترونيکي عمل مي‌کند.

وي با اشاره به ابزارهاي جنگ نرم و تقسيم آن به صنايع فرهنگي، رسانه‌ها و فناوري‌هاي نوين ارتباطي تصريح کرد: در صنايع فرهنگي، سينما، انيميشن، ماهواره، اسباب‌بازي، بازي‌هاي رايانه‌اي و موسيقي وجود دارد که مي‌بينيد چگونه در ملت نفوذ مي‌کنند و همچنين در عرصه رسانه‌ها، مطبوعات، راديو تلويزيون و خبرگزاري‌ها هستند و نيز در عرصه فناوري‌هاي نوين ارتباطي، اينترنت، سايت‌هاي خبري، وبلاگ‌ها، سايت‌هاي اشتراک‌گذار، شبکه‌هاي اجتماعي، فيس‌بوک، تويتر، ويکي‌ها مانند ويکي پدييا، ايميل، چت، تلفن همراه، اس ام اس، بلوتوث، ام ام اس و ... وجود دارد که اگر شما آن‌ها را ندانيد مطمئنا فرزندان شما به خوبي نسبت به آن‌ها آگاهي دارند که مي‌توانيد از فرزندان خود آموزش بگيريد!

امير سياري گفت: برابر با بررسي‌هاي انجام شده در سال 87، 4 ميليون سايت مروج فساد در اروپا و آمريکا طراحي شده که در کشورهاي جهان سوم قابل استفاده است.

وي افزود: امکان دريافت شش هزار شبکه ماهواره‌اي در ايران وجود دارد و نه هزار شبکه نيز به صورت کارتي قابل دريافت است از اين ميان 900 شبکه به صورت شبانه‌روزي براي تبليغ فرهنگ غربي کار مي‌کنند و 35 شبکه فارسي‌زبان به صورت 24 ساعته عليه نظام اسلامي فعاليت دارند 680 شبکه موسيقي مبتذل، 77 شبکه تبليغ لوازم آرايش، 235 شبکه ترويج بحث‌هاي غير اخلاقي و 205 شبکه تبليغ اديان ساختگي انجام مي‌دهند.

فرمانده نيروي دريايي ارتش تاکيد کرد: آيا اين مجموعه فعاليت‌ها عليه کشور و نظام مقدس جمهوري اسلامي را مي‌توانيم بگوييم روي ملت و جوانان ما تاثير نمي‌گذارد؟ اگر اين را بگوييم خود را به بيراهه زديم.

مقام معظم رهبري نيز بارها براين مسئله تاکيد کردند که اگر اين مسئله نبود ايشان بحث از تهاجم فرهنگي، شبيه‌خون فرهنگي و ناتوي فرهنگي نمي‌کردند.

وي افزود: اين جوانان همان افرادي هستند که مي‌خواهند بيايند و در نيروهاي مسلح خدمت کنند و نمي‌توان گفت که از اين اقدامات دشمنان تاثير نپذيرفته‌اند لذا بايد پرسيد که آيا آن‌ها ويژگي‌ها و مولفه‌هاي برتر ساز را دارند.

فرمانده نيروي دريايي ارتش با بيان اينکه بسياري از مسائل کشور اثر آن از بيرون است اظهار داشت: حالا بايد پرسيد که چه بايد کرد تا کسي که مي‌خواهد در نيروهاي مسلح خدمت کند و جواني که از اين جو آسيب ديده چگونه به آن مولفه‌هاي برترساز نزديک شود.

امير سياري تصريح کرد: راه اين مسئله همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامي فرمودند فقط بصيرت است، بصيرت يعني قطب‌نماي حرکت در اوضاع پيچيده و غبارآلود امروز و در ميان اين همه شبکه‌هاي ماهواره‌اي تنها اين بصيرت است که موجب مي‌شود مانند چراغي در تاريکي باشد تا براي عبور به مانعي برخورد نکنيم لذا ارتقاي سطح بصيرت به عهده همه بوده اما محور آن عقيدتي است.

امير سياري خاطرنشان کرد: آيا دانش و مهارت عقيدتي سياسي امروز در برابر اين جنگ نرم جوابگوست ما نيز در نيروي دريايي مي‌گوييم که پيشرفت‌ها بايد متناسب با تهديدات روز باشد لذا سازمان عقيدتي سياسي نيز بايد متناسب تهديد، تجهيزات متناسب با فناوري و دانش روز داشته باشد و همه بايد در نيرو و سازمان خود براساس اين تهديدات، تجديد نظر کنيم.

انتهاي پيام/

برچسب ها: سیاری ، فرمانده ، نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار