اگر بیشتر از هشت ساعت پای کامپیوتر می نشینید و احساس سوزش، خارش، تاری دید، سر درد، حساسیت به نور، سرخی، خستگی، سنگینی یا ورم در چشمانتان دارید حتما این گزارش را بخوانید تا راه حل درمان آن را بیاموزید.

به گزارش دريچه فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ برای خیلی از ما ۸ ساعت نشستن جلوی کامپیوتر و زل زدن به مانیتور تبدیل به یک کار روزانه و عادی شده است. این عادت چه برای کار و چه برای تفریح و تحصیل و … اگه بدون کنترل و مراقبت باشد دیر یا زود مشکلات زیاد جسمی برای ما ایجاد می کند.

چشم ما یکی از اولین اعضای بدن ماست که از استفاده مداوم و کنترل نشده از کامپیوتر آسیب می بیند. اگر بعد از چند ساعت کار احساس سوزش، خارش، تاری دید، سر درد، حساسیت به نور، سرخی، خستگی، سنگینی یا ورم در چشم هایتان می کنید، خبر بدی را باید به اطلاع شما برسانم: شما درگیر سندرم خستگی چشم شدید!

این سندرم راه های درمانی ساده ای دارد که با یادگیری آن می توانید چشم های خود را از این عوارض دردسرساز نجات دهید. تمرینات یوگای چشم می تواند کمک بزرگی برای چشم های شما باشد. اولین تمرین این است که کف دستاها را به هم بمالید تا گرم شوند و آن ها را همزمان روی چشم های بسته خود بذارید. نگذارید هیچ نوری به چشم های شما برسد، فشاری به چشم و بینی تان نیاورید، فقط به تاریکی فکر کنید و سه دقیقه به طور منظم و عمیق نفس بکشید.



دومین تمرین آرام بخش این است که به نقطه خیلی دوری نگاه کنید. این کار به رفع خستگی چشم ها خیلی کمک می کند. برای حرکت بعدی چشم ها را ببندید. با سر و با حرکات آرام عدد ۸ را تجسم کنید و شکل آن را با سر بکشید یعنی سر خود را طوری حرکت دهید که انگار می خواهید عدد ۸ لاتین را بنویسید. این تمرین در ۳ دقیقه حال چشم ها را جا می آورد. بعدا یک حوله را با آب گرم خیس کنید و روی پیشانی و گونه و گردن بمالید اما از مالیدن به چشم ها خودداری کنید. بعد از اینکه پوست مرطوب شد به آرامی پیشانی و پلک ها را با نوک انگشتان ماساژ دهید. اگر حوله و موارد تمرین بالا را ندارید روی چشم های خود آب سرد بپاشید. صورت خود را بعد از این شستشو خشک نکنید و بذارید خودش خشک شود. ۲ حوله بردارید و یکی را در آب گرم و یکی را در آب سرد بگذارید. اولین حوله را بردارید (ترتیب حوله ها مهم نیست) و روی صورت و چشم های بسته خود بگذارید، بعد جای حوله ها را عوض کنید. هیچ فشاری به چشم ها نیارید و مراقب شستشو ها و حوله ها باشید که تمیز باشند و باعث عفونت و مشکلات تازه نشوند.


ارسال از عبدالرضا چکاوه خبرنگار افتخاري دريچه

دریچه فناوری اطلاعات در شبکه های اجتماعی

           

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار