مديرعامل آب وفاضلاب روستايي كهگيلويه وبويراحمد گفت: 190 روستای این استان با جمعیتی حدود پنج هزار و 200 نفر فاقد آب آشامیدنی سالم است.



به گزارش گروه استانها باشگاه خبرنگاران سجاد رستگار شامگاره دوشنبه در نشست كارگروه انسجام بخشي شركت هاي زيرمجموعه وزارت نيرو در استان افزود: از این تعداد، هفت روستا بالاي 20 خانوار جمعیت دارند.

وی بیان کرد: از این تعداد چهار روستا در شهرستان بويراحمد و سه روستا در شهرستان كهگيلويه هستند.

وی ميزان شاخص بهرمندي روستاهاي اين استان از آب آشاميدني سالم را 75درصد اعلام كرد و افزود: ميانگين بهره مندي روستاهاي بالاي 20 خانوار در كشور نيز حدود 75.67 درصد است.

رستگار تصریح کرد: امروزه به برکت نظام جمهوری اسلامی از مجموع هزار و 676 روستای استان هزار و 487 روستای آن دارای آب آشاميدني سالم هستند.

مديرعامل آب وفاضلاب روستايي استان بيان داشت: از مجموع هزار و 676 روستای استان 930 روستا با بيش از 50 هزار مشترك تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی این استان قراردارند.

آب 520 روستا به صورت مردمی تامین می شود

وی جمعیت روستایی این استان را حدود 305 هزار نفر عنوان کرد و گفت: آب آشامیدنی حدود 13 درصد جمعیت روستایی کهگیلویه و بویراحمد در قالب 520 روستا به صورت مردمی تامین می شود.

رستگار تعداد منابع تامین آب مناطق روستایی کهگیلویه و بویراحمد را 475 مورد اعلام کرد و افزود: تعداد مخازن موجود آب روستايي در اين استان 612 مورد به ميزان 100 هزار متر مكعب است.

وی اظهار داشت: هم اكنون 38 روستاهاي اقماري در استان هم تحت پوشش آبفاي شهري استان هستند.

مديرعامل آب وفاضلاب روستايي استان در ادامه اصلاح شبکه های فرسوده را یکی از مهمترین برنامه های شرکت آب و فاضلاب روستایی این استان عنوان کرد.

هدرروی آب در روستاهای استان بالاتراز میانگین کشوری

رستگار میزان هدرروی آب در این استان را نگران کننده دانست و گفت: این میزان از میانگین کشوری بالاتر است.

وی خواستار فرهنگسازی در خصوص نهادینه شدن فرهنگ صحیح مصرف آب در استان شد و بیان داشت: بخش زیادی از هدرروی آب مربوط به انشعابات غیرمجاز است.

رستگار، اجراي  14باب مخزن ذخیره به حجم چهارهزار و 700 متر مکعب، دو باب ساختمان موتورخانه، اجراي بيش از 164 كيلومتر لوله گذاري، اجراي شبكه برق، حفر هفت مورد چاه عميق، بهسازي چشمه و احداث چهار باب ايستگاه پمپاژ را برخی از عملکرد این شركت در سال گذشته عنوان كرد.

نماينده مردم شهرستان هاي كهگيلويه و چرام در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين نشست بر لزوم ارائه اطلاعات دقيق از سوي شركت هاي زيرمجموعه وزارت نيرو تاكيد كرد.

حجت الاسلام سيد علي محمد بزرگواري افزود: با توجه به عضويت در كميسيون آب و كشاورزي ملی و نشست هايي كه با وزير نيرو خواهم داشت نيازها و اولويت هاي اساسي استان را به وي ارايه خواهم کرد.

بزرگواری تاکید کرد: با توجه به نهایی شدن بودجه سال 93 از سوی دولت ضرورت انجام این کار و ایجاد هماهنگی های بیشتر بین مدیران و مجمع نمایندگان بیش از پیش احساس می شود.

وي در پایان از تلاش ها و اقدامات شركت آب و فاضلاب روستايي كهگيلويه وبويراحمد در آبرساني به مردم و روستاهاي سخت گذر استان تقدیر کرد./ش

برچسب ها: مدیر ، عامل ، آب ، فاضلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.