سرمربی تیم بسکتبال دانشگاه آزاد با اشاره به بودجه محدود تیم خود از تشکیل سازمان لیگ استقبال می کند: اگر تمام مربیان تنها براساس شرایط تیم خود نظر می دادند، تصمیمات جانبدارانه می شد.

مهران شاهین طبع در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در مورد شرایط دانشگاه ِآزاد برای فصل جدید توضیح داد: تمرینات خود را با برخی بازیکنان مورد نظر شروع کرده ایم اما شرایطی که در سالهای قبل در دانشگاه آزاد وجود داشته، امسال هم برپاست. دانشگاه آزاد با توجه به اینکه یک تیم دانشگاهی است بودجه محدودی دارد، به هر حال باشگاه ما از بودجه دانشجویان برای ورزش استفاده می کند. جذب بازیکن خارجی هم در همین چارچوب صورت می گیرد.
 
وی با اشاره به اینکه تمرینات تیم از مدتها قبل شروع شده، اما تمرینات منسجم از هفته قبل آغاز شد، می گوید: دنبال این هستیم که تیمی خوب در شأن دانشگاه آزاد و بسکتبال تشکیل دهیم. طی روزهای آینده در مورد بازیکنان حاضر در تمرینات تصمیم می گیریم. چند بازیکن با تجربه علاوه بر بازیکنان قبلی در تمرینات تیم حضور دارند که باید نظرشان را جلب کنیم.

تصمیمات باید براساس منافع جمعی باشد


سرمربی دانشگاه آزاد که در جلسه های هماهنگی لیگ با توجه به سفرهای تیم ملی حضور نداشت در مورد تشکیل سازمان لیگ شورایی تاکید کرد: به تدریج این احساس را در بسکتبال پیدا کردیم که کارها شرایط استانداردتری پیدا کند. تشکیل سازمان لیگ می تواند اتفاقی خوب برای بسکتبال باشد. از طرفی حضور سلیمانی در رأس سازمان هم با توجه به سابقه بالایی که دارد و مطالعات زیاد وی در کنار اطلاع از شرایط لیگ، بسیار مثبت است.

شاهین طبع در پاسخ به اینکه برخی از مربیان اعتقاد داشتند که حضور باشگاهها در ترکیب شورایی فعلی سازمان لیگ کمرنگ است، اشاره کرد: تصمیمات بسکتبال باید براساس منافع جمع باشد. اگر در جلسات سازمان لیگ منافع کلی بسکتبال در نظر گرفته شود، تشکیل سازمان مفید است وگرنه اگر جلسه ای باشد که هر کدام از مربیان براساس منافع خود صحبت کند، در تصمیمات جانبداری می شود.



نظرات مربیان هم مهم است

 
وی ادامه می دهد: از سوی دیگر نظرات مربیان به خاطر تجربه ای که دارند بسیار مهم است به شرطی که مربیان هم نظرات خود را براساس منافع جمعی مطرح کرده و در قالب سیاستهای کلی نظر دهند. در این صورت نظرات آنها بسیار مفید خواهد بود.
 
شاهین طبع در مورد تغییرات شرایط لیگ توضیح داد: امیدوارم تعداد بازیهای لیگ با توجه به زمانبندی بیشتر شود. در این هفته تیم ذوب آهن هم به تیمهای سوپرلیگی اضافه شد که با حضور این تیم شرایط لیگ بهتر می شود. در مجموع امیدوارم لیگ خوبی را داشته باشیم چون لیگ امسال با توجه به اینکه در سال قبل از جام جهانی قرار داریم، تاثیرگذار خواهد بود. 

طرفدار کیفیت مناسب لیگ هستم

مربی تیم ملی در پاسخ به اینکه آیا با طولانی تر شدن لیگ و تعداد بیشتر بازیها، تیم ملی پیش از جام جهانی زمان کافی برای آماده سازی خواهد داشت؟ گفت: من طرفدار کیفیت مناسب لیگ هستم. حالا هم با وجود کشیده شدن بازیها به سال 93، برای آماده سازی تیم ملی زمان کافی وجود دارد.

سرمربی دانشگاه آزاد در مورد بازیکنان سرباز تیم خود و بحث نیروی زمینی توضیح داد: ما تلاش می کنیم برای انجام هر کاری با ارتباط خوب و مذاکره پیش برویم. شرایط بازیکنان ما هم کمی متفاوت است اما در نهایت با رایزنی، نظر دوستان در تیم نیروی زمینی را هم جلب می کنیم.

پايان متن/مح
برچسب ها: مهران ، شاهین ، طبع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار