«شيخ تميم بن احمد آل ثاني» امير قطر صبح امروز (سه‌شنبه) در تماس تلفني با دکتر حسن روحاني رئيس‌جمهوري اسلامي ايران عيد قربان را به وي تبريک گفت.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، «شيخ تميم بن احمد آل ثاني» امير قطر صبح امروز (سه‌شنبه) در تماس تلفني با دکتر حسن روحاني رئيس‌ جمهور كشورمان عيد قربان را به وي تبريک گفت.

براساس اين گزارش به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري؛‌ در اين تماس تلفني که از طرف امير قطر صورت گرفت، طرفين علاوه بر روابط دوجانبه، وضعيت جهان اسلام و شرايط منطقه را نيز مورد بررسي قرار دادند.

دکتر روحاني در اين گفتگوي تلفني با اشاره به خواست دولت تدبير و اميد براي حاکميت فضاي اعتدال و عقلانيت در عرصه روابط بين‌الملل اظهار داشت: سياست دولت ايران توسعه روابط با همسايگان به ويژه کشورهاي منطقه خليج فارس است.

رئيس‌جمهور اظهار اميدواري کرد که در آينده نزديک شاهد توسعه بيش از پيش روابط دو دولت دوست ايران و قطر باشيم و بتوانيم با عبور از برخي مشکلات روابط فيمابين را به نحو مطلوب گسترش دهيم.

دکتر روحاني در خصوص وضعيت جهان اسلام و شرايط منطقه‌اي افزود: متاسفانه امروز در فضاي حساس خاورميانه شاهد افراطي‌گري، فرقه‌گرايي، خشونت و تروريسم هستيم و کشورهاي منطقه بايد با همکاري و تعاون في مابين، بتوانند جلوي اين معضل خطرناک منطقه‌اي را بگيرند.

شيخ تميم بن احمد آل ثاني اميرقطر نيز با تاکيد بر نقطه نظرات جمهوري اسلامي ايران و ضرورت همکاري دو کشور ايران و قطر براي توسعه روابط دوجانبه از يکسو و مبارزه با افراط‌گرايي، خشونت و تروريسم منطقه‌اي از سوي ديگر خواستار تلاش براي فائق آمدن بر مشکلات منطقه به ويژه فرقه‌گرايي، افراط و تروريسم شد.

امير قطر همچنين از دکتر روحاني براي ديداري رسمي از کشورش دعوت به عمل آورد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار