خبر مشایی از فعال شدن سایت دانشگاه ايرانیان، اولین نکته از پیشنهاد محرمانه ایران در ژنو فاش شد، فیس‌بوک مهدی هاشمی هم آغاز بکار کرد، فتوایی که نجس را حلال کرد، عکسی که مصطفی چمران از سید احمد و سید حسن خمینی انداخت، تروریستی که سر 378 سوری را از تن جدا کرد و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري امروز است.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌اي از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار براي مخاطبان در گرو صرف وقت بالايي است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ براي تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌اي از اخبار سياسي هر روز كه در فضاي مجازي منتشر مي‌شود را در قالب يك بسته خبري در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

خبر مشایی از فعال شدن سایت دانشگاه ايرانیان!

 اسفندیار رحیم مشایی از فعال شدن سایت دانشگاه ایرانیان در هفته آینده خبر داد.

اسفندیار رحیم‌مشایی به خبرنگار "دولت بهار" گفت سایت اینترنتی دانشگاه ایرانیان هفته آینده فعال خواهد شد؛ وی همچنین با تایید مسدود شدن یکی از حساب‌های بانکی دانشگاه ایرانیان تصریح کرد همان‌گونه که پیش از این اعلام شده بود دانشگاه ایرانیان دارای دو حساب بانکی است که حساب دوم دانشگاه مشکلی ندارد و فعال است.

اولین نکته از پیشنهاد محرمانه ایران در ژنو فاش شد

اولین نکته از پیشنهاد محرمانه ایران فاش شد؛ همزمان با آغاز مذاکرات ایران و کشورهای عضو گروه ۱+۵ در ژنو سوئیس، ایران پیشنهادی را به این کشور‌ها برای حل مساله هسته‌ای این کشور ارائه کرده است.

به گزارش تابناک، این پیشنهاد که پایان دادن به یک بحران غیر ضروری؛ افق‌های آینده، نام دارد در مطبوعات غربی به عنوان "طرح ظریف" (zarif s proposal) مشهور شده است. طرحی که معاون وزیر خارجه ایران گفته محرمانه است و تا رسیدن به نتایج مشخص همچنان محرمانه خواهد ماند‌ اما منابع مطلع حداقل یک نکته از این طرح محرمانه را رسانه‌ای کرده‌اند. آنان گفته‌اند که طرح ظریف حل مسائل هسته‌ای ایران را در یک چارچوب زمانی یک ساله پیش‌بینی کرده است، موضوعی که البته از همین ابتدا با موضع گیری برخی از تحلیل‌گران غربی مواجه شده است.

برخی ایران را به تحریم و حتی حمله نظامی تهدید کنند و انتظار به نتیجه رسیدن مذاکرات را هم داشته باشند. این افراد همان‌هایی هستند که خواهان شکست مذاکرات هستند. لازم است طرفین مذاکره با مدیریت مطلوب، اجازه غلبه چنین فضایی را برای مذاکرات ندهند.

فیس‌بوک مهدی هاشمی هم آغاز بکار کرد

به گزارش رويداد، مهدی هاشمی که پرونده قضایی وی همچنان باز است در آسودگی خاطر صفحه فیس‌بوک خود را بروز می‌کند.



الف/ دختری از پرو در دیدار رهبری



فتوایی که نجس را حلال کرد

به گزارش الجزیره، مفتی‌های سوریه غوطه دمشق و مناطق جنوبی آن که از ماه‌های طولانی در محاصره‌اند، طی بیانیه‌ای به جواز خوردن گوشت گربه، سگ و الاغ به خاطر نرسیدن مواد غذایی به این مناطق فتوا دادند، این بیانیه ضمن هشدار نسبت به تداوم این وضعیت، اعلام کرد: اگر این وضعیت به فاجعه بینجامد، مردم منجر به خوردن گوشت اموات می‌شوند.

به گزارش جنوب‌ نیوز، این فتوا در حالی صادر شده است که در ماه آگوست نیز مفتی‌های حمص سوریه، خوردن گوشت گربه را جایز دانستند.


عکسی که مصطفی چمران از سید احمد و سید حسن خمینی انداخت

شبکه‌ایران/ سید احمد و سید حسن خمینی در لبنان - عکاس: مصطفی چمران



تصاويري براي تهديد ايران

رژیم صهیونیستی با انتشار فیلم هواپیماهای دور پرواز درصدد ارسال پیام به ایران بوده است. این فیلم هواپیماهای رژیم صهیونیستی را در حال سوخت‌گیری مجدد در آسمان نمایش می‌دهد.



به گزارش انقلاب‌نیوز ، چند رسانه غربی مدعی شدند رژیم صهیونیستی با انتشار فیلم جدیدی از تمرین هواپیماهای خود در یوتیوب در نظرداشته پیامی را برای ایران در آستانه مذاکرات این کشور با 5+1 ارسال کند و روزنامه نشنال پست با انتشار عکسی مدعی شد رژیم صهیونیستی با انتشار فیلم تمرین هواپیماهای دور پرواز در صدد ارسال پیام به ایران بوده است. این فیلم هواپیماهای رژیم صهیونیستی را در حال سوخت‌گیری مجدد در آسمان نمایش می‌دهد.

این نشریه همچنین زمان انتشار این فیلم را که دقیقا قبل از آغاز  دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران بوده در ارسال پیام به ایران موثر دانسته است. همچنین شبکه تلویزیونی مسیحیان آمریکا نیز با تحلیل ارسال پیام به ایران از این رویداد یاد کرد. این شبکه در گزارش خود اضافه کرد که این تهدید اسراییل علیه ایران در حالی است که ایران به تازگی کنفرانس ضدصهیونیستی خود را تعطیل کرده است و شبکه فاکس‌نیوز نیز در گزارشی به بررسی تصمیم ایران برای ارسال سه ماهواره به فضا و اقدام رژیم صهیونیستی در یوتیوب برای فضاسازی علیه ایران پرداخت.

تروریستی که سر 378 سوری را از تن جدا کرد

به گزارش شبکه العالم، "الحدث نیوز" نوشت: "مسلم چچنی" مشهور به "ابو ولید" که از اعضای گروهک "جبهه النصره" بود؛ وی در ماه می 2012 از مرزهای ترکیه وارد سوریه شد. این تروریست چچنی به عنوان خشن‌ترین جنگجو در میان گروه‌های شبه نظامی مخالف سوریه، شهرت یافت.
 


به گزارش تابناك، یک تروریست چچنی به نام "ابو ولید مسلم"، سر 378 نفر از سوری‌ها را از تن جدا کرده است. پایگاه‌های وابسته به تروریست‌ها اعلام کرده‌اند که عملیات سربریدن طرفداران نظام سوریه در سراسر مناطق تحت کنترل شورشیان به مسلم واگذار می‌شد، و گاهی این تروریست چچنی دهها کیلومتر سفر می‌کرد تا سر یک شهروند نگون‌بخت سوری را که به دست شورشیان و تروریست‌ها افتاده است از تن جدا کند.
 
49 دیدار دیپلماتیک در دو ماه نخست فعالیت دولت یازدهم

به گزارش خبرآنلاين، دو ماه از آغاز فعالیت دولت یازدهم می‌گذرد و تشریح برنامه‌های ایران در سیاست خارجی یکی از اولویت‌های اصلی مسئولان دولتی بوده است. حجت‌الاسلام حسن روحانی نیز در همین زمینه گفته است که دولت در 50 روز نخست به اندازه 500 روز در حوزه سیاست خارجی فعالیت کرده است.



عکسی دیده نشده از سید احمد خمینی در حج

پارسينه نوشت، در این تصویر آیت‌الله امام جمارانی، مرحوم حجت‌الاسلام منهاج، حاج احمد آقا، آیت‌الله سیدمحمد هاشمی و حجت‌الاسلام و المسلمین علی اکبر آشتیانی حضور دارند. مکه سال 1367



دیدار صمیمی عراقچی با خبرنگاران اعزامی از ایران در پایان روز اول مذاکرات



ديدار ظریف و سفیر سوییس

دیدار ظریف با وزیر خارجه سوئیس



عدم پاسخگويي عراقچي به خبرنگار اسرائيلي

 سید عباس عراقچی هنگام ترک محل اقامت خود در ژنو برای حضور در محل مذاکرات با 1+5 با چند خبرنگار خارجی حاضر در محل مواجه شد و به سوالات آن‌ها پاسخ داد. یکی از خبرنگاران از وی درباره اجرای پروتکل الحاقی از سوی ایران پرسید که وی پاسخ داد: این مساله می‌تواند در گام پایانی پیشنهاد ایران قابل بحث باشد اما در گام اول این گونه نیست.





به گزارش ایسنا، عراقچی هنگام سوار شدن به خودرو به سوال خبرنگار دیگری پاسخ داد و بعد از آن که متوجه شد این خبرنگار از رسانه‌های اسراییلی است از پاسخ دادن به سوالات دیگر وی خودداری کرد.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار