عقاب آسيا كه اين روزها نتوانسته نتايج خوبي در بازي هاي جام ملت هاي آسيا بگيرد در بازي هاي ليگ برتر نيز وضعيت مساعدي ندارد.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، وقفه اي كه در بازي هاي ليگ برتر پيش آمده است شرايطي را فراهم آورد تا بتوانيم نگاهي به كارنامه فعاليت تيم ها بياندازيم.

تيم استقلال كه يكي از 2 تيم پر طرفدار و مطرح تهراني است در فصل گذشته مسابقات ليگ برتر، در پايان هفته دوازدهم ليگ در جايگاه پنجم قرار داشت.

تيم فوتبال  استقلال با انجام 12 بازي توانست به 6 برد، 4 مساوي و 2 باخت دست يابد.

 در اين 12 بازي 9 گل وارد دروازه حريفان كرد و در مقابل 6 گل از آن تيم ها دريافت نمود و با تفاضل گل 3+ و كسب 19 امتياز در رده پنجم جدول ليگ نشست.

 اما آبي پوشان تهراني امسال شرايط متفاوتي در ليگ داشتند چرا كه توانستند به عنوان نماينده اي از ايران سهميه حضور در مسابقات جام باشگاه هاي آسيا را كسب كنند.

بازي هاي آسيايي بهانه اي شد كه تيم فوتبال استقلال اهميت كمتري به بازي هاي ليگ ايران دهد و بيشتر توجه و هدف خود را روي مسابقات آسيايي متمركز كرد.

 بنابراين با وجود چند بازي معوقه و انجام تنها 9 بازي توانسته است تاكنون 15  امتياز كسب كند و در رده هشتم قرار گيرد.

 تيم فوتبال استقلال در اين 9 بازي توانست 5 بار در مقابل حريفان به پيروزي برسد و  تنها يكي از بازي هاي خود را با تيجه مساوي  به پايان برد و آن بازي در مقابل تيم فوتبال ذوب آهن است و سه بار نيز طعم تلخ شكست را تجربه كرده و تنها توانسته است 13 بار دروازه حريفان را باز كند.

تيم هاي مقابل استقلال نيز توانستند 11 بار دروازه استقلال را باز كنند و اين تيم تهراني با تفاضل گل 2+ و 15امتياز در رده هشتم جدول  قرار گيرد كه نسبت به فصل گذشته سه پله نزول داشته است.
 
البته نبايد از اين  نكته غافل شد كه امسال استقلال تا اين هفته تعداد بازي هاي كمتري انجام داده است  اما نسبت به  قبل توانسته خط حمله خود را تقويت بخشيده و تعداد گل هاي بيشتري نسبت به سال قبل وارد دروازه حريفان كند اما استقلال هم چنان در خط دفاعي خود دچار ضعف است و همين ضعف ديواره دفاعي است كه منجر مي شود استقلال در بازي هاي داخل و خارج ايران نتواند نتايج خوب و آنچه كه طرفداران خواهان آن هستند، كسب كند.
تقويت خط دفاعي شايد كليد حل مشكلات استقلال بوده و در بازي هاي پيش رو بتواند كمك شاياني به اين تيم كند.

پايان متن/مح
برچسب ها: استقلال ، لیگ ، فوتبال ، عقاب ، آسیا ، تزلز ، دفاع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار