تور 2 روزه جشن انار در حاشيه کوير مرکزي، پنجشنبه 2 آبانماه 92 برگزار مي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، انار در رنگ‌های مختلف از سفید تا سیاه، بومی مناطق شرق ایران تا کوه‌های هیمالیا در شمال هند است و به طوري که در سطح جهان، ایران به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده انار شناخته شده است.
 
در كتيبه هاي تخت جمشيد مي توان كنده كاري هاي انار را مشاهده نمود و اين خود نشانه شناخت ايرانيان از انار و كشت و كار آن در ايران باستان بوده، به طوري که در تمامي استان هاي کشور در حاشيه کوير مرکزي از قديم الايام کشت و کار انار به عنوان يک محصول اقتصادي رونق ويژه اي داشته و امروزه به عنوان يک محصول صادراتي عمده منبع درآمد اقتصادي کشاورزان است.
 
تقریبا یک سوم زمین‌های ایران قابلیت کشاورزی را دارند و پيوند ناگسستني کشور با طبيعت زمينه ساز  برگزاري بسياري از جشن‏های ایرانیان از ديرباز بوده است.
 
یکی از کارکردهای این گونه آيين ها، گرد آمدن اهالی، اقوام، معرفی فرهنگ بومی و راهکاري در جهت جذب گردشگر به مناطق  است، به طوري که هریک از اقوام ایرانی، به شکرانه برداشت محصول در طول سال کشت‏ و برداشت جشن شکرگذاري برپا مي کنند.
 
جشن انار يکي از آیین‏های دیرینه‏ی براي شكرگزاری و سپاس از پروردگار برای برداشت محصول به شمار می‌رود، که در بسيار از استان هاي کشور از جمله ساوه، کاشان و ... هم‏چنان پابرجا باقی مانده است.
 
اگر علاقمند به شرکت در آيين برداشت اين محصول هستيد، تور 2 روزه جشن انار در حاشيه کوير مرکزي، پنجشنبه 2 آبانماه 92 برگزار مي شود.
 
در قالب اين تور مي توانيد، در کنار شرکت در جشن انار،  گشت در کوير مرکزي ايران، جاذبه هاي گردشگري برزک را تجربه کنيد.
 
برزک در دامنه کوههای کرکس یکی از شهرهای استان اصفهان در مرکز ایران، افزون بر جاذبه هاي طبيعي، بكر و دست نخورده، آثار و ابنيه هاي تاريخي بسياري را در خود جاي داده است.
 
بازديد از موزه مردم شناسي، آسياب آبي، حمام صفوي، خانه هاي تاريخي و چشمه برزک و ... بخش از برنامه هاي تور دو روزه در حاشيه کوير مرکزي است.
 
گفتني است؛ اقامت در اكو كمپ متين آباد، به همراه صبحانه، نهار، شام و پذيرايي ميان وعده، راهنما، بیمه  و ... از جمله خدمات اين تور است.
 
هزينه تور براي هر نفر در سوئيت 2.200.000 ريال و براي هر نفر در چادرهاي اکو کمپ 1.950.000 ريال است.   
 
علاقمندان جهت كسب اطلاعات بيشتر می توانند با شماره تلفن 88722975 (داخلی 306) تماس حاصل نمايند.
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: اقتصاد ، بازار ، انار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار