علي علايي كارشناس جلسات نقد و بررسي جشنواره بين المللي فيلم كوتاه تهران در ابتداي صحبت‌هايش از كارگردانان درخواست كرد كه هر روزي كه فيلمشان در جشنواره اكران مي‌شود حتما در جلسه نقدوبررسي شركت كنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي سي امين جشنواره بين المللي فيلم كوتاه تهران، نقي نعمتي، منتقد ميهمان اين نشست كه علايي او را به خاطر ساخت آثار سرشناسي در سينماي كوتاه به عنوان برادر بزرگتر فيلمسازان فعلي معرفي كرد در ابتداي صحبت‌هايش درخصوص فيلم‌هاي روز سوم گفت:«احساس مي‌كنم از لحاظ توليد فيلم، جشنواره سال خوبي را گذرانده است و به لحاظ تكنيكي، كارها نسبت به چند سال پيش قوي‌تر شده است.
 
نعمتي به سراغ تحليل محتوايي آثار رفت و گفت كه به نظرش اندكي جسارت از فيلم‌هاي كوتاه كم شده است. همه عظمت يك فيلم كوتاه همان جسارتي است كه بايد در فيلم او وجود داشته باشد. اگر فيلمساز اين جسارت را نداشته باشد يا از او گرفته شود محصول نهايي شبيه تله‌فيلم است نه فيلم كوتاه. به اعتقاد او جسارت واقعي وقتي است كه يك قصه را متفاوت‌تر از آن چيزي كه مخاطب هميشه ديده روايت كنيم، آن‌وقت مي‌توانيم مدعي باشيم كه فيلم جسورانه‌اي ساخته‌ايم. با اين حال او بعضي از فيلم‌هاي امسال را به شدت تاثيرگذار دانست و درخصوص برخي آثار معتقد بود بازي بازيگران بسيار خوب است اما انتخاب آنها براي آن نقش انتخاب درستي نبوده است.
 
در ادامه آثار بابك قائم‌الصباحي، كارگردان «وقتي شهري در خواب فراموشي»،حمزه عليرضايي، كارگردان «زندگي ما بدون من»، مهدي تنگ‌عيش، كارگردان «شهر من ابريشم» مورد نقد و بررسي قرار گرفت.
 
سي امين جشنواره بين المللي فيلم كوتاه تهران توسط انجمن سينماي جوانان ايران و به دبيري هاشم ميرزاخاني از 22 تا 28 مهرماه در تهران پرديس سينما ملت در حال برگزاري است./ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار