حاشيه برنامه سينمايي هفت؛

درستكار: هيچ كسي مثل درخشنده توان ساخت "هيس" را نداشت / بازي "جمشيد هاشم‌پور" در اين فيلم خوب نيست

هيچ فيلمسازي به مانند "پوران درخشنده" نمي‌توانست فيلم سينمايي "هيس دخترها فرياد نمي‌زنند" را بسازد.

به گزارش خبرنگار حوزه راديو و تلويزيون باشگاه خبرنگاران برنامه سينمايي "هفت" شب گذشته در بخش نقد و بررسي با حضور رضا درستكار و شاهين شجري كهن دو منتقد سينما به تحليل و نقد فيلم سينمايي "هيس دخترها فرياد نمي‌زنند" ساخته‌ي "پوران درخشنده" پرداخت.






"رضا درستكار" درباره اين اثر گفت: ارزشهاي انساني، مسئوليت پذيري كه "پوران درخشنده" نسبت به شخصيت‌ها و داستان خودش دارد در اين اثر تبديل به عينيت شده و كاملا قابل لمس است و بايد به عنوان بهترين اثر "پوران درخشنده" از آن ياد كرد.

وي ادامه داد: در كنار ژانرهاي ديگر در سينما يك سينما با نام سينماي اجتماعي داريم كه به مرگ طبيعي دچار شده بود و "هيس" بازگشت و آبرو دوباره به سينماي اجتماعي است.

"درستكار" بيان كرد: ما با فيلمي روبرو هستيم كه ارزش‌هاي آن از ارزش‌هاي فيلم بالاتر است چون از جنبه سرگرمي به موضوع نگاه نمي‌كند.

"درستكار" تصريح كرد: موضوع اجتماعي را مطرح مي‌كند و به طور بديهي هيچ ارتباطي به ساختار و ارزش‌هاي سينمايي ندارد.
وي اظهار داشت: اين اثر وظيفه‌ي خود را به عنوان يك اثر سرگرم كننده انجام مي‌دهد ولي در پايان چيزي فراتر از آن به مخاطب ارائه‌ مي‌دهد.

"درستكار" افزود: اصل و اساس قصه اين فيلم جنايت دختر معصوم و پاك است درخشنده با ساخت اين اثر روي موضوع حساس دست گذاشته و آن را بسيار مسئولانه تعريف مي‌كنند هيچ فيلمسازي به مانند "درخشنده" نمي‌توانست اين فيلم را اينگونه بسازد.
وي ادامه داد: ميزانس‌ها و كارگرداني پنهان فيلم بسيار خاص است ميزانسي كه سبب مي‌شود ما با قصه همراه شديم در حالي كه قصه آن، ويژگيهاي لازم را ندارد.

"درستكار" بيان كرد: لباس عروسي و كاركرد آن در فيلم شباهت و تكرار در قصه، گسترش داستان، وحدت و غير وحدت و تفاوت و تمايز، 15 اصل مهم در اين فيلم است.

وي عنوان كرد: بازي "جمشيد هاشم‌پور" در اين اثر اصلا خوب نيست و گويا در يك فيلم پليسي مدل خودش بازي كرده است.

"شاهين شجري كهن" نيز درباره اين اثر گفت: "هيس" فيلم قابل تحسين است و بايد ساخته مي‌شد فيلم بدليل جنبه جذابيت و سرگرم كنندگي، مخاطب را جذب كرده و مخاطب اين فيلم را تماشا مي‌كند كه يك روايت تكان دهنده و جذابي كه كمتر مطرح شده را ببيند.

"شجري كهن" تصريح كرد: فيلم بدليل جاذبه موضوع و سرگرم‌كنندگي مخاطب را جذب مي‌كند اين  الگو 20 سال پيش در "مي‌خواهم زنده بمانم" مطرح و جواب داده بود. آن چيزي كه مخاطب را به سينما مي‌كشاند صرفا جنبه سرگرم كنندگي آن است.

وي اظهار داشت: چرا بايد با كسي كه مجرم بوده همدلي كنيم صرفا به خاطر اينكه در كودكي قرباني بوده خيلي از مجرمان ما هم در كودكي يك نوع قرباني بو‌ده‌اند.

گفتني است؛ برنامه سينماي هفت هر هفته با اجرا و سردبيري محمود گبرلو از شبكه سه سيما به روي آنتن مي‌رود./ص

انتهاي پيام
 
برچسب ها: هفت ، سینمایی ، درخشنده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار