گزارش های جهانی نشان می دهند که تعداد زیادی از کودکان دنیا در شرایط نامناسب زندگی به سر می برند و سالانه حدود 40 تا 50 میلیون کودک، مورد سوء رفتار و خشونت واقع می شوند.

محمد مهدی رضائی منش، متخصص کودکان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: کودکان از جمله آسیب پذیرترین افراد در سراسر دنیا هستند که متأسفانه در بسیاری از موارد سلامتی آنها مورد توجه قرار نمی گیرد.

وی تصریح کرد: سلامتی کودکان تنها به دلیل بیماری و عفونت تهدید نمی شود، بلکه برخی از رفتارهای خشونت آمیز نیز می تواند سلامتی کودکان را دچار تهدید کند.

رضائی منش با بیان اینکه رفتارهای نامناسب و خشونت آمیز علیه کودکان در بسیاری از مناطق دنیا مشاهده می شود، تأکید کرد: گزارش های جهانی نشان می دهند که تعداد زیادی از کودکان در دنیا در شرایط نامناسب زندگی به سر می برند و سالانه حدود 40 تا 50 میلیون کودک، مورد سوء رفتار و خشونت واقع می شوند که این آمار بسیار بالا و نگران کننده است.

وی یادآور شد: مرگ، آسیب های عمیق بر سلامت جسمی و روانی از جمله نتایج رفتارهای خشونت آمیز بر علیه کودکان است.

رضایی منش خاطرنشان کرد: استفاده عمدی از زور و قدرت فیزیکی علیه کودکان که منجر به جراحت، مرگ یا آسیب روانی، سوء تکامل و محرومیت می شود، در کشورهای صنعتی و به اصطلاح پیشرفته نیز به وفور مشاهده می شود./ح

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار