عضو هیئت مدیره بانک زمین کشور می‎گوید تاکنون فقط شهرک گلخانه‎ای خرم‎آباد افتتاح نشده است.


به گزارش خبرنگار باشگاه  لرستان ؛ فرخ چنگیزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون 5 مجتمع گلخانه‎ای را در کشور احداث کرده‎ایم که از این تعداد 4 شهرک به بهره‎برداری رسیده‎اند.

وی ادامه داد: تنها شهرکی که هنوز راه‎اندازی نشده، گلخانه خرم‎آباد است که امیدواریم این شهرک هم اوایل تیرماه 93 به بهره‎برداری برسد.

چنگیزی با اشاره به این‎که مجتمع گلخانه‎ای خرم‎آباد 55 واحد دارد، خاطرنشان کرد: برای بهره‎برداری کامل این مجتمع به 4 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و تاکنون سه میلیارد و 500 میلیون تومان برای آن هزینه شده است.

عضو هیئت مدیره شرکت توسعه و عمران اراضی کشور در ادامه یادآور شد: هر واحد شهرک گلخانه‎ای خرم‎آباد دو هزار و 300 مترمربع است که انتظار داریم از هر مترمربع سالانه 30 کیلوگرم محصول برداشت شود. عمده محصولات این مجتمع صیفی‎جات هستند.

وی در ادامه اظهار کرد: مجتمع گلخانه‎ای خرم‎آباد در سال 84 کلنگ احداث آن به زمین زده شده و بانک زمین سه سال است که به این پروژه ورود پیدا کرده است. پیمانکار قدیمی را خلع‎ید کرده‎ایم و با پیمانکار جدید به تکمیل این مجتمع امیدوار شده‎ایم.

چنگیزی با اشاره به کارهای صورت گرفته توسط بانک زمین، ادامه داد: راه‎اندازی بیش از 7 مجتمع دامداری در کشور، بهره‎برداری یک واحد پرورش ماهی و تبدیل هزاران هکتار اراضی دیم به آبی از مهمترین کارهای بانک زمین است./ب

برچسب ها: مجتمع ، گلخانه ای ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.