وزیر کشور گفت: مردم می توانند با صرفه جویی در یارانه ها سرمایه گذاری را آغاز کنند و در این راه دولت نیز کمکهایی خواهد کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،به نقل از مهر، علی رحمانی فضلی عصر شنبه در مراسم تودیع و معارفه استانداران قدیم و جدید فارس با بیان اینکه نباید به اعتبارات و بودجه های دولتی تکیه کرد افزود: باید مردم را تشویق کنیم که سرمایه گذاری کنند و در این میان دولت نیز می تواند کمکهای فراوانی داشته باشد و بسترهای لازم را فراهم کند.
 
وی یادآور شد: در حوزه منابع مالی با دو میلیون بشکه صادرات نفت نمی توانیم با رشد 8 درصدی در برنامه پنجم برسیم بنابر این باید توان ظرفیت مردم وارد صحنه شود.
 
وزیر کشور تصریح کرد: در حوزه منابع، تکنولوژی و مدیریت هیچ مشکلی وجود ندارد و اما زمانی که قرار است اینها با یکدیگر تلفیق شوند مشکلات ایجاد می شد.
 
رحمانی فضلی با بیان اینکه استانها نباید خود را وابسته به مرکز کنند گفت: در حل مسائل و مشکلات استانی وابستگی به مرکز وجود نداشته باشد چرا که دولت نمی تواند تمامی مسائل را بر طرف کند.
 
وی ادامه داد: به طور مثال فارس قابلیت هزار میلیارد تومان مالیات را در خود دارد و از طرفی حدود 3 هزار میلیارد تومان نیز یارانه پرداخت می شود و اگر مردم در این یارانه های پس اندازی داشته باشند به طور حتم سرمایه گذاری و بودجه چشمگیری به استان فارس تعلق می گیرد.
 
وزیر کشور با بیان اینکه از ورود سرمایه گذاری های خارجی به داخل کشور حمایت می کنیم گفت: باید محاسبه کرد که میزان سرمایه های فارسیان حاضر در کشورهای حاشیه خلیج فارس چقدر است  و زمینه حضور آنها در استان را فراهم کنیم.
 
وی تصریح کرد: شخصا از انجام سرمایه گذاری های واقعی استقبال کرده و آن را تضمین می کنم حتی می توانیم بروی طلا و جواهر بانوان استان فارس به عنوان یک سرمایه گذاری حساب کنیم.
 
وی ادامه داد: تمامی عملکردها و فعالیتهای امروز استان فارس قابل واگذاری به بخش خصوصی است تنها باید احساس امنیت سرمایه گذاری را توسعه داد.
 
وزیر کشور با بیان اینکه فارس می تواند معین دو تا سه استان دیگر باشد افزود: باید مسائل حاشیه ای را به کناری بگذاریم  و تنها به فکر و فعالیت باشیم.
 
وزارت کشور به دنبال سیاسی کاری نیست
 
وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه خدمت به مردم و توسعه عدالت در کشور از اولویتهای اصلی کشور است گفت: وزارت کشور به دنبال کار سیاسی نیست بلکه مدیریت سیاسی را انجام می دهیم.
 
وی ادامه داد: همه احزاب و گروهها برای ما قابل احترام هستند اما آنچه که برای دولت اهمیت دارد توجه به خواسته های مردم و توسعه عدالت در جامعه است.
 
احمدی مدیون هیچ کس نیست
 
رحمانی فضلی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخاب محمد احمدی به عنوان استاندار جدید فارس گفت: گزینه ها و پیشنهادات مختلفی را طی مدت گذشته برای استانداری فارس به ما ارائه کردند که در اکثر آنها نام احمدی به عنوان یکی از گزینه های پیشنهادی وجود داشت.
 
وی افزود: احمدی اهل استان فارس و تجربیات علمی، اجرایی و دیپلماسی باعث شده که او را به عنوان استاندار فارس معرفی کنیم.
 
وزیر کشور تاکید کرد: احمدی برای استاندار شدن مدیون هیچ گروه و یا افراد نیست و اگر هم مدیون باشد مدیون خداوند است.
 
در ادامه مراسم محمد احمدی به عنوان استاندار جدید فارس معرفی و از زحمات حسین صادق عابدین تشکر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۲۸ مهر ۱۳۹۲
با یارانه ها سرمایه گذاری کنیم !!!!
آخرین اخبار