وزش تندباد شدید با سرعت 90 کیلومتر در ساعت شهرهای مرکزی و شمالی استان اردبیل را درنوردید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ در تندبادی که دیروز در اردبیل، ‌نیر، نمین، سرعین و مشگین‌شهر رخ داد وزش باد شدید همراه با گرد و غبار در زندگی روزانه و عادی مردم اختلال ایجاد کرد و به تأسیسات شهری و باغات خسارتی را وارد کرد.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان اردبیل وزش باد تند در اردبیل که در برخی از ساعات سرعت آن به 90 کیلومتر می رسید تا پایان شب ادامه داشت و از امروز نیز سامانه بارشی وارد استان اردبیل می‌شود و به افت محسوس دما بین 12 تا 18 درجه منجر می‌شود.

این سامانه بارشی که در مناطق مرکزی و جنوبی استان همراه با بارش باران و آبگرفتگی معابر عمومی می‌شود روز دوشنبه به اوج خود می‌رسد و ارتفاعات استان اردبیل را سفیدپوش می‌کند.

این سامانه ناپایدار جوی سبب می‌شود تا در اردبیل مردم دمای هوای صفر درجه را نیز در آخرین روزهای مهر ماه تجربه کنند که از هموطنان خواسته شده با روشن کردن بخاری‌های خود به پوشیدن لباس گرم و جلوگیری از برخی آسیب‌ها همت کنند.

اما وزش تندباد شدید در گرمی به باغات به این شهرستان خسارت عمده‌ای را وارد کرد.

کشاورزان گرمی که از خسارت وارده به باغات به خود گله‌مند هستند از مسئولان خواسته‌اند تا نسبت به جبران خسارت اقدام کنند چرا که سال‌هاست باغداران به‌کار گرمی قادر نیستند محصول خود را به دلایل مختلف زیر پوشش خدمات بیمه ببرند و به همین خاطر خسارت وارده به آنها گاه غیر قابل جبران است/س.

برچسب ها: اردبیل ، چهره ، زمستانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.