نانوایان استفاده بیش از حد نمک در نان را کیفیت بد "گلوتن گندم" عنوان می کنند.

دکتر مجید حاجی فرجی، رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه ای و منابع غذایی کشور در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران مصرف نمک علاوه بر مشکلات افزایش "فشار خون" مشکلات عدیده دیگری را برای افراد به همراه خواهد داشت که می تواند بار بیماری ها را زیاد کند و هزینه های زیادی را به جامعه تحمیل کند. 

وی ادامه داد: در حال حاضر مصرف نمک در کشور ما دو تا سه برابر "استاندارد جهانی" است به این معنا که باید افراد روزانه 2 تا 3 گرم نمک که معادل یک قاشق چایخوری است مصرف کنند که این مقدار در کشور ما بیداد می کند. 

حاجی فرجی با بیان این که تمام مواد غذایی حتی آب هم سدیم دارد تصریح کرد: علاوه بر مواد غذایی فرآوری و کنسروها نان های مصرفی مردم که قوت غالب مردم است نمک زیادی دارد و در واقع نانواها به دلیل این که گلوتن گندم کیفیت قوی ندارد برای بخش مناسب نان مجبور به استفاده از نمک هستند و همین موضوع هم خود میزان دریافتی نمک مردم راافزایش می دهد. 

رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه ای خاطر نشان کرد: مردم باید یاد بگیرند که "نمک "سر سفره را حذف کنند میوه را بدون نمک مصرف کنند و تولید کنندگان مواد غذایی سعی کنند از جایگزین های دیگری که ضرر ندارد به جای نمک استفاده کنند./ح

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.