رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، گفت: پروژه های عمرانی بخش کشاورزی شهرستان اهر با اختصاص اعتبارات بیشتر به اتمام خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، محمدیان، در جلسه کارگروه کشاورزی، آب و منابع طبیعی شهرستان اهر افزود: احداث کانال های بتنی، جاده های بین مزارع و استخرهای معیشتی جزء برنامه ها در شهرستان اهر است که به علت پایین بودن اعتبارات اختصاص یافته اجرای آنها مانده است که امیدواریم با اختصاص اعتبارات بیشتر اجرای آنها هرچه زودتر عملیاتی شود.

وی، افزود: همچنین پروژه های نیمه تمام از جمله کانال جوبند، کانال قوچ گلی و استخر معیشتی شیشه به محض اختصاص اعتبارات لازم به اتمام خواهد رسید.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، در خصوص توسعه باغات در شهرستان اهر نیز گفت: در صورت داشتن حقابه مجوز توسعه داده می شود و اگر بدون حقابه باشد مجوز توسعه باغات داده نمی شود.

وی، در ارتباط با تأمین نهاده های مورد نیاز دام و طیور نیز گفت: نهاده های مورد نیاز دام و طیور توسط پشتیبانی امور دام با ارز مبادله ای تأمین و توزیع خواهد شد.

محمدیان، در ارتباط با زمان پرداخت وام ها به بخش کشاورزی گفت: تا آخر آذرماه پرداخت وام سال 91 تمدید شده است که امیدواریم با همکاری بانک های عامل این پرداخت ها تمام شود تا وام سال 92 ابلاغ شود.

در این جلسه مديرشعب بانک كشاورزی استان آذربايجان شرقی نیز از پرداخت 203 میلیارد ریال تسهیلات بانکی در 6 ماه اول امسال برای توسعه بخش کشاورزی در شهرستان اهر خبر داد.

برنج فروش آذر، گفت: بانک کشاورزی در کنار کشاورزان منطقه است اما از کشاورزان می خواهیم در تأمین منابع مالی از جمله پرداخت به موقع اقساط وام ها در ارایه تسهیلات به سایر کشاورزان بانک را یاری کنند.

در این جلسه مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان آذربایجان شرقی نیز در ارتباط با تأمین آب صنایع نیز گفت: آب منطقه ای استان آذربایجان شرقی در تأمین آب صنایعی که در راستای اشتغال زایی است همکاری های لازم را می کند.

هاشمی، همچنین از ساماندهی 38 کیلومتر از رودخانه های شهرستان اهر خبر داد.

وی، در ارتباط با نصب کنتورهای حجمی در زمین های کشاورزی پایاب سد ستارخان اهر گفت: با نصب این کنتورها مصرف آب کاهش یافته است و اگر تعاونی های فعال بخش کشاورزی بخواهند در نصب این کنتورها پیشقدم شوند حمایت می شوند.

در این جلسه مدير عامل شركت آب و فاضلاب روستايی استان آذربايجان شرقی نیز گفت: برای تأمین آب روستاها در شهرستان اهر 4 مجتمع آبرسانی در حال اجراست که آب مشروب 77 روستا را تأمین خواهد کرد که در فاز اول در جند روستا از آب مشروب استفاده می شود.

صمدنژاد، در ارتباط با تأمین آب صنایع نزدیک روستاها گفت: اگر صنایع در شعاع 2 کیلومتری روستاها باشند و آب هم کلفی و اضافه باشد در واگذاری انشعاب آب به این صنایع هیچ مشکلی نخواهد بود.

در این جلسه فرماندار شهرستان اهر نیز با اشاره به استقبال از سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در شهرستان اهر، از حمایت مسئولان شهرستان اهر برای سرمایه گذاری درتوسعه بخش کشاورزی خبرداد.

صدیقی، همچنین خواستار اختصاص اعتبارات لازم برای احداث جاده های بین مزارع، اتمام پروژه های نیمه تمام از جمله استخرهای معیشتی، افزایش نصب کنتورهای حجمی در باغات پایاب سدستارخان اهر، تجهیز ادوات آبگیری در داخل مزارع، اجرای آبیاری تحت فشار در پایاب چاه های کشاورزی، آزادسازی بستر رودخانه ها، تأمین آب شرب روستاها و نزدیک رسانی برق شد.

وی، همچنین با اشاره به خسارت ناشی از سیل، سرمازدگی وسایر حوادث طبیعی در بخش کشاورزی خواستار استمهال وام های کشاورزان شد/س

 

برچسب ها: بخش ، کشاورزی ، اعتبارات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.