پزشکان به افراد شاغل توصیه می کنند تا در هنگام بیماری از دست زدن به ویژه با دست آلوده به اجسام اداری خودداری کنند تا سایر همکاران آنها به بیماری مبتلا نشوند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، "سرما خوردگی" یکی از بیماریهای شایع در فصل پاییز و زمستان است که قابلیت سرایت بالایی در یک بازه زمانی کوتاه بین عده زیادی را دارد. 

گفتنی است از جمله اشیا اداری که باعث سرایت بیماری می شوند تلفن ها، کامپیوترهای شخصی، دستگیره درها، دستگاه فتوکپی، پرینتر، اسکنر، فکس، دکمه های آسانسور و در یخچال اداره است. 

بررسی ها نشان می دهند تنها 4 ساعت برای انتقال بیماری "سرماخوردگی" از فردی به تمامی اعضای یک اداره کافی است. 

پزشکان تمیز و ضدعفونی کردن این نوع دستگاه ها و نیز ایجاد تهویه مناسب هوا را برای جلوگیری از ابتلای تعداد زیادی از افراد به سرما خوردگی توصیه می کنند. /ح

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.