گلو درد عارضه اي است که در اثر يک باکتري بنام استريتوکوکA ايجاد مي شود، سرماخوردگي و آنفولانزا نيز شايع ترين علت اين عارضه هستند.

دکتر صمدي پور، متخصص گوش و حلق و بيني در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: التهاب ويروسي که شايع ترين علت گلو درد است و علايم اوليه آن سرماخوردگي و آنفولانزا نيز هست از اينرو اين عفونت باکتريايي که به سرعت در يک محيط بسته همانند (محل کار) خانه يا مدرسه پخش خواهد شد.

وي افزود: از اينرو اين عارضه در اثر يک باکتري به نام استرتيوکوک A ايجاد خواهد شد و همچنين گرفتگي صدا نيز به علت اثري است که ويروس بروي بافت هاي اطراف حنجره مي گذارد.

اين متخصص گوش و حلق و بيني در خصوص جلوگيري از انتشار اين عارضه به فرد ديگر اشاره کرد و افزود: براي جلوگيري از انتشار اين باکتري بايد هنگام غذا خوردن وسايل مخصوص را جدا کرده، هنگام عطسه جلوي دهان و بيني خود را گرفته و بعد از مسواک زدن، مسواک خود را با آب و صابون بشوييد.

وي در پايان در خصوص عدم درمان اين عارضه اظهار داشت: در صورت عدم درمان يا استفاده نکردن کامل آنتي بيوتيک ها توسط پزشک منجر به بروز عوارض جدي تري همچون مخملک، تب و عفونت خود همراه خواهد بود./ ح

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار