استاد علوم و معارف دانشکده فنی انقلاب گفت: بيشترين دام‌ها در اسلام‌هراسي براي دانشجويان فراهم شده که بايد با برگزاري دوره‌هاي معرفتي در برابر شبهات و تحليل‌هاي غلط روشنگري صورت گيرد.

"محمدرضا جلیلی" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه باید افراد را به نوعی با افزایش بصیرت و آگاهی در دین واکسینه کرد، اظهار داشت: توسعه مبانی معرفتی باید در قالب بسته‌های فرهنگی صورت گرفته تا شبهات مطرح شده در مباحث ديني برطرف شود.

وی افزود: برگزاری جلسات روشنگری و ایجاد گفتمان‌سازی موجب بايد برگزار شود تا افراد کمتر درگیر تحلیل‌هاي غلط شوند.

استاد علوم و معارف دانشکده فنی انقلاب تصریح کرد: تشکيل کانون‌های آسیب‌شناسی درباره اسلام‌هراسی و بررسي شبهات و پاسخ به آنان يکي از راه‌هاي مبارزه با اين امر مهم است.

جلیلی با بیان این که خوشبختانه فرهنگ دفاعی داریم، عنوان کرد: متون دینی به علت گستردگی، پاسخ‌های زیادی در جوابگویی به شبهات دارد تا شایعات را خنثی کند که اين خود بزرگترين امتياز براي دين ما محسوب مي‌شود.

وی با بیان اینکه نشست‌های تخصصی یکی از راهکارهای مقابله با اسلام‌هراسی و جلوگیری از بحران است، گفت: بیشترین دام برای دانشجویان فراهم شده تا با تحلیل و شبهات غلط آن‌ها را از مذهب شیعه جدا کنند و حتما باید دوره‌هایی برای روشنگری آنان برگزار شود، چراکه دانشجويان قشری آسیب‌پذیرتر هستند.

استاد علوم و معارف دانشکده فنی انقلاب مطرح کرد: بیداری اسلامی و بهبود روابط با کشورهای اسلامی و عربی نقش بسزایی در روشنگری  و تبليغ شناخت مذهب شیعه دارد.

جلیلی افزود: اعزام سفیران هدایت به کشورهای دیگر که ارتباط حلقه حرفی داشته باشند برای مبارزه با اسلام‌هراسی موثر است.

وی اذعان داشت: سفیران هدایت باید با پیام دوستی با مذاهب دیگر در سطح بین المللی ارتباط گرفته و همچنین مذهب شیعه را به خوبی تبیین کرده و از تهمت‌ها طرح برائت کنند.

استاد علوم و معارف دانشکده فنی انقلاب با بیان اینکه مذهب شیعه خود عامل وحدت است، اظهار داشت: حضرت علی(ع) بستر وحدت را با دیگر مذاهب آماده کرده بودند به طوری‌که تمامی خلفای مذاهب دیگر ایشان را باور داشتند و می‌توان از این نقاط قوت در آشنایی و تبلیغ مذهب شیعه استفاده کرد.

جلیلی تأکيد کرد: تعاملات در قالب نشریات و جزوات آموزشی در سطح دانشگاه‌ها و همچنین برقراری ارتباط با دانشمندان در حوزه‌های بین‌الملل براي شيعه‌شناسي بسیار مطلوب است.

وی اضافه کرد: شخصیت‌های مذاهب ديگر در پیشینه اسلام باسواد بوده و قصد اختلاف نداشتند و این جریان‌ها، فرقه‌ها و حکومت‌ها بودند که به اختلاف شیعه و سنی دامن زدند.

استاد علوم و معارف دانشکده فنی انقلاب خاطرنشان کرد: ضعف‌هاي معرفتي و تبليغي در شيعه‌شناسي باید با کمک جنبش‌های اسلامی، سران بیداری اسلامی و ارتباطات دانشجویی برطرف شود.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار