عاقبت پليس‌هايي که 137 گلوله به يک راننده شليک کردند!

64 افسر پليس در شهر کليولندِ آمريکا که 137 گلوله به سمت يک راننده شليک کردند و اين راننده و مسافري را که در کنارش بود به قتل رساندند هم اکنون با تعليق از کار مواجه شده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، "آنا کاسپاريان" مجري خبر شبکه تلويزيوني اينترنتي يانک ترکسِ آمريکا گفت، نيروهاي پليس کليولند در ايالت مرکزيِ اوهايوي آمريکا پس از تلاش ناموفق براي توقف خودرويي که با سرعت زياد حرکت مي‌کرد، به تعقيب آن پرداختند. به تدريج تعداد زيادي از خودروهاي پليس به اين تعقيب پيوستند. 

تيموتي راسل، راننده اين خودرو که  يک مسافر زن را نيز در کنار خود داشت، کماکان به حرکت خود ادامه مي‌داد و از توقفِ اتومبيلش امتناع مي‌ورزيد. در اين هنگام، حدود سيزده نفر از افسران پليس کليولند، در مجموع، 137 گلوله به سمت خودروِ ياد شده شليک کردند که منجر به کشته شدن راننده و مسافر اين اتومبيل شد. 

پليس‌هاي درگير در اين تيراندازي متعاقباً ادعا کردند  سلاح گرمي را در دست راننده‌ي اين خودرو مشاهده کرده بودند. اين در حالي است که تصاوير گرفته شده  توسط دوربين‌هاي خودروهاي پليس، چنين چيزي را نشان نداد و تفحص‌هاي مکرر از اتومبيلِ متوقف شده، پس از اين ماجرا، نشان داد که نه تنها هيچ سلاح گرمي در دستان راننده يا مسافر اين خودرو نبوده، بلکه هيچ سلاح گرمي در هيچ جاي اين خودرو نيز وجود نداشته است. 

فرماندهان پليس کليولند که با فشارهاي افکار عمومي مواجه شده‌اند، تحقيقاتي در اين زمينه انجام دادند و سرانجام مجبور شدند شصت و چهار نفر از هفتاد و چهار افسر پليسي را که در اين تعقيب و گريز در سال 2012 ميلادي شرکت داشتند، تهديد به تعليق موقت از کارشان کنند. 

در حالي هفتاد و چهار افسر پليس کليولند به تعقيب اين اتومبيل پرداخته بودند که تعداد کل افسران پليس کليولند که در آن شب شيفتِ کاري داشتند، فقط دويست و هفتاد و هفت نفر بوده است. تاکنون هيچگونه اتهامات جنايي به شصت و چهار افسر پليسِ يادشده زده نشده است. اين امکان وجود دارد که در صورت افزايش فشار افکار عمومي، در آينده، اتهامات جنايي نيز به برخي از اين افسران وارد شود. 
برچسب ها: پلیس ، گلوله ، آمریکایی ، راننده ، US ، shoot
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۲۸ مهر ۱۳۹۲
آمریکایی های وحشی.
آخرین اخبار